Gå til innhold

300tdi: Lufteskrue til termostathus (Osloområdet)


Erlend Våge

Anbefalte innlegg

Klarte selvfølgelig å ødelegge denne ved demontering. Den på radiatoren er ok, men det beste hadde vært å skifte begge to til messing. Noen som har dette liggende i Osloområdet slik at jeg får gjort det i helga? Uten bil er det litt tricky å komme seg til EWS (på mandag) også. Tror jeg har klart å få ut det meste av "plastrestene".

 

Bilen har kokt litt, men tror det har kommet av luft i systemet. Skifter termostat i samme slengen så får vi se.

lufteskrue.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal finnes i de fleste byggvarer også. Jeg kjøpte på biltema.

 

Har du kjørt med defekt plugg vil ikke bare luft komme inn, kjølesystemet vil heller ikke bygge opp trykk og det vil stå mye luft i kjølekanaler høyt oppe som igjen fører til voldsom varme der luften står. Dette skjer selv om motortemperaturen tilsynelatende viser rett.

Resultatet blir sprekk i topp.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbudene. Løsningen blei en fra Biltema (midlertidig siden toppen var litt liten). Legger ved et bilde.

 

Men lekkasjen er påviselig på baksiden av termostathuset (eller kanskje litt lengre nede). Får skru av greiene og skifte pakninger til å begynne med. Etter at forkjølelsen har gitt seg. 

IMG_9966 2.JPG

IMG_9960.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ny pakning til termostathus mottatt fra EWS og den passa jo fint. Knakk den ene lange bolten (i veivhuset) som går igjennom festet til vannpumpa og videre igjennom P-pakningen. Får håpe det holder seg tett likevel.

 

Men en liten advarsel: "Stop end" fra Biltema fungerer virkelig ikke til dette formålet. Er noen små riller i gjengene som slipper vannet forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...