Gå til innhold

Nomi's Disco 3


Nomi83

Anbefalte innlegg

Da er det tid for disco 3 for meg også. Venter på at selger skal få eu-godkjenning bilen før jeg kan overta. I tillegg skal kompressor skiftes før EU-kontroll.

 

Tyskimportert 2007-modell registrert første gang i Norge i 2015. En 2-seter, som skal bli 7-seter tidlig neste år. Den var kjørt som 7-seter i Tyskland før den kom til Norge.

 

Bilen har ikke fulgt alle servicer, men olje er skiftet regelmessig og ting (motor/ understell) er tatt underveis. Forrige eier hadde en ansatt som jobbet på tunge kjøretøy, og vedkommende har da gjort "servicene".

 

Planer videre:

- lakkrens og polering

- innvendig rens

- omgjøring til 7-seter

- bytte reg.reim, HPFP-reim og oljepumpe

- kjøpe IID-tool (kjekt å ha)

- sote vinduer bak

 

 

Screenshot_20180903-000831.png

Screenshot_20180903-000842.png

Screenshot_20180903-000834.png

Screenshot_20180903-000828.png

Screenshot_20180903-000823.png

Screenshot_20180903-000802.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du søppelbøtte på bilen bak?? Ser litt sånn ut på siste bilde... greit når du skal på tur vil jeg tro...Fin bil forresten!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt igrunnen! Flott å ha til det man ikke får plass til... flott bil altså!  Vi sees kanskje på veien en dag, søppelbøtte eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på det jeg har funnet hittil så ble reglene endret sånn at man fikk bruksfradrag fra 1.reg i Norge. Men dette er endret etter klage fra EU. Bruksfradrag gjelder fra 1.reg i Norge eller utlandet. Men 10-årsregelen får jeg ikke brukt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Da er det på tide med en update. 

 

Omregistrering

Det ble ikke helt som jeg tenkte, og heller ikke fullt så ille som andre trodde. Skatteetaten mener at jeg skal betale 76.000kr i avgifter. Men kalkulatoren deres viser fremdeles 46.000kr. Så en klage er sendt. Får krysse fingrene og håpe på det beste.

 

Reg reim

Deler fra England er kommet. Reg.reim foran og bak, oljepumpe og vannpumpe, aux belte. I tillegg skal den ene parksensoren bak byttes ut. Arbeidet skal utføres i helgen. 

 

Solfilm

Vurderer å enten utføre dette hos Scandino i Drammen eller kjøpe solfilm på Biltema og gjøre det selv. 

 

IIDTool

Denne er kjøpt og mottatt. Men ikke testet enda. 

 

Setetrekk

Kom over helt nye trekk til setene foran. Tips til video/ guide for å skifte disse tas i mot med takk. 

Screenshot_20181016-184324.png

Endret av Nomi83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lafterolf skrev:

setetrekkene erstatter ikke de orginale, de skal utenpå som gammeldagse setetrekk.

Oi, det visste jeg ikke. Trodde de skulle erstatte de som sitter på i dag... 

 

Er det noen ulemper med å gjøre det på denne måten? De originale er ikke ødelagte, men bare veldig skitne. Selv etter en skinnrens. 

 

Det gjør jo faktisk jobben noe lettere hvis man skal se det positive i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da har godbilen fått hvite skilter, og endelig kan jeg starte å tenke på de mindre detaljene. :)

 

Det ble noen stopp underveis, og må fremdeles innom Risløkka grunnet mangellapp på felgene (feil innpress).

 

Hvis noen har takrails liggende så er det bare å sende meg PM. 

 

Jeg må også ha den delen som ligger mot baklem (på innsiden), og som felles ned sammen med lemmet. Det er på en måte overgangen mellom lem og bagasjen. Noen som vet hva den delen heter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gautes skrev:

Hvordan gikk det med skatteetaten?

 

Klagen er inne til behandling. Så vet ikke så mye enda. Men nå orker jeg ikke å vente lenger. Holder dere oppdatert.

 

De har fikset på kalkulatoren, men den viser feil beløp enda. Nå i feil retning (høyere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Da er det på tide med en ny oppdatering:

Solfilm

Prøvde med på bakruta i dag med solfilm fra Biltema. Synes det ble et ok resultat, gitt at jeg hadde litt dårlig tid og det var første gangen. Prøver meg på flere ruter, alternativt tar jeg det proft.

 

Ledningsnett tilhengerfeste

Jeg hadde tilhenger uten kontakt. Satt inn ledningsnett. Var en ok jobb.

 

Ratt

Har fått tak i ratt som ser bedre ut enn min. Men sliter med å få av airbag. 

 

Dekk/ felger

Kjøpt "nye" dekk til bilen, og ved omlegging viste det seg at felgene mine var skeive. Så nå er det leting etter felger i 20". 

 

Har også bestilt lakkpenn til å ta småting, samt at neste på lista er å ta bort det orange fra lys foran. 

 

Bilder kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/15/2019 at 12:32 AM, Nomi83 said:

 

 

Jeg må også ha den delen som ligger mot baklem (på innsiden), og som felles ned sammen med lemmet. Det er på en måte overgangen mellom lem og bagasjen. Noen som vet hva den delen heter? 

+1 på den. Min er også borte :unsure:

Også, som alle andre steder. Av arbeid utført, pics or it didn’t happen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...