Gå til innhold

seriebilfelger - til hvilken Seriebil


Stig-RRune

Anbefalte innlegg

Jeg har disse seriebilfelgene som etter alt og dømme er 5’’ brede. 

De har også en klatt, som en slags forsterkning mellom hvert boltull i boltsirkelen.

 

Er det noen som vet hvilke biler som hadde slike. Jeg forstått såpass at det høyst sannsynlig må være fra Serie 2 eller 1.B)

28CE3236-B92D-4B1A-9F4A-C27255A9E9E0.jpeg

B6783FCC-8A6A-4DF1-8475-17DDA4A446DE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet årstall, men har også hørt det. Her er jo den klædden havnet mellom bolthullene. Jeg har ikke sett slik på andre felger, og er litt nysgjerrig.:rolleyes:

 

Ok, så man bør skaffe seg en Serie 1 eller Lightweight så man ikke har overflødige deler:lol: 

Godt råd, hm... riktig godt....:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 4 slike i eske og vokspapir en gang i 15" til salgs . Ryddet ut hos en gammel LR-forhandler oppi dalom.

Noen mumlet den gang om kanadisk spesifikasjon , men ikke bevist.

De forsvant som dugg for solen til en for meg ukjent fyr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset.

......og der var svaret klart som solen. Alle Santana på bildene jeg googlet har slike felger.:)

Så det kan være liten tvil om at det er Santana-felger.

Endret av Stig-RRune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mange snaromveier hit.:)

Men la oss si at dette stålstykket mellom bolthullene er en forsterkning og felgene har helt klart vært knall røde tidligere. Det kan være at man har lett seg frem til noe sterkere hjul til brannbiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...