Gå til innhold

Range Rover 1991 - pris?


Siggen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg har en bekjent som har en Range Rover 3.9 l fra 1991.

Dette er en strøken utgave. Bilen ble kjøpt av nåværende eier på tidlig 2000 tallet (vannverksaken auksjon), og bilen hadde da gått 2000 km.

 

Nå har den gått rundt 35 000 km.

Eksteriør og interiør er i topp tilstand. Helt fri for rust.

 

Men... den har jo stått, mye.  Den har vel egentlig kun blitt brukt med ujevne mellom rom i perioden 03 - 06.

 

Så jeg tenker jo at mye av motor og drivverk vil være i heller laber tilstand.

Er det noen som tør å komme med et forslag på hva en RR 91 vil være verdt, basert på dette?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg overveier å høre om jeg kan redde denne flotte bilen fra et liv i en garasje hvor den står ubrukt.

Men tiltross for at den ser strøken ut, tror jeg skinnet kan bedra.

 

//S

Endret av Siggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redde den?

 

Det er jo livet i garasjen som hever verdien og sørger for at det blir et samleobjekt uten høy kilometerstand.

 

Men at du kjøpe den skjønner jeg godt.:)

 

Verdi er umulig å sette uten å ha sett og prøvd, men jeg ser for meg en bil i orginal stand uten rust må være mye verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jo at den står seg i hjel. Den blir aldri startet eller stelt med.

Jeg er av den oppfatning av at det er noe av det verste som kan skje med en bil.

Tiltross for at den står i garasje, bør den jo få TLC.

 

Nå er det nærmere seks år siden den ble startet, og den har vel ikke vært i bevegelse på syv åtte år.

Det er umulig bra for en bil?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siggen skrev:

Nå er det nærmere seks år siden den ble startet, og den har vel ikke vært i bevegelse på syv åtte år.

Det er umulig bra for en bil?

 

Så lenge den står inne og med alle oljer intakt så er det ikke helt krise, men nå er vi jo blitt veldig nysgjerrig og ønsker noen bilder av denne unike muligheten.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker eventuelt å høre om jeg kan kjøpe den, den fortjener ikke å støve ned. Men syntes det er vanskelig med pris.

 

Kan stemme at det er bilen som er nevnt over, ser jeg da har bommet litt på dataen jeg skrev i første innlegget :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 8.9.2018 den 11.09, Siggen skrev:

Ønsker eventuelt å høre om jeg kan kjøpe den, den fortjener ikke å støve ned. Men syntes det er vanskelig med pris.

 

Kan stemme at det er bilen som er nevnt over, ser jeg da har bommet litt på dataen jeg skrev i første innlegget :) 

 

Det som er det største problemet med at enn bil står så lenge, er at div pakninger tørker opp, og det blir lekasje overalt. Kanskje greit å ta av topplokken å se om det er begynt ruste på feks kamaksel, det bør jo gi en indikasjon på tilstand til motor, om den ikje har vært startet på mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...