jonaf Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 EU-kontrollen gikk nesten bra, men den meget grundige EU-kontrolløren fant rustprikker på alle bremserørene under bilen, inkludert de lange som går langs rammen. Jeg har flenseverktøy og kan lage nye rør. Men hvis det finnes et sted som selger ferdige rør, hadde det vært makelig å kjøpe dem ferdig. Jeg har lett gjennom nettsidene hos de leverandørene jeg vanligvis bruker i England, men det er ikke mye å finne der. Hvis noen har gjort jobben før og kan tipse meg om en leverandør, ville jeg være takknemlig. Det venstre tåkelyset har dårlig reflektor, men det har gått greit i tidligere kontroller med lyktglassene blendet og bryteren frakoplet. Men ikke denne gangen. Jeg fikk beskjed om at dette måtte fikses, men jeg finner ikke lampen noe sted. Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iaitoo Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Hvis det bare er flekker, så kan du vel pusse det av og ha på noe anti-rust? Hvis lyktene er lett å ta av fangeren, så ville jeg og bare tatt de bort for kontrollen. Bryteren må vel og kanskje bort midlertidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Har rørene kaviteter SKAL de byttes. Det er ikke tykke veggen i bremserørene. Du vil ikke ønske å oppleve at det blir hull. Og hullene dukker ofte opp ved panikkbrems. Lag nye selv i kobber eller kobber-nikkel. Og få ut fingeren og sjekk topicen : Karosseri, lakk, rustbehandling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Er ikke det ett slikt lys du skal ha kanskje? https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=21370 - Det er best å lage bremserørene selv i kobber/nikkel, de varer evig. Kjøper du original vare er de vel i stål og ruster på nytt. De er ikke så gøy å skifte gang på gang.. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 7. september 2018 Forfatter Del Skrevet 7. september 2018 17 timer siden, Brage skrev: Er ikke det ett slikt lys du skal ha kanskje? https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=21370 - Det er best å lage bremserørene selv i kobber/nikkel, de varer evig. Kjøper du original vare er de vel i stål og ruster på nytt. De er ikke så gøy å skifte gang på gang.. Mvh Brage Jeg fant lampe på ebay. Den passer flere MG og Rover-modeller: https://www.ebay.fr/itm/MGF-MGZR-ROVER-200-400-FREELANDER-1-FRONT-LEFT-FOG-LIGHT-STC7830-/152916112168 Så blir det å lage nye bremserør selv. Jeg regner med at det er OK å skjøte inn lengder der det er rustskade. Rusten er der rørene er festet i klammerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 1 time siden, jonaf skrev: Jeg regner med at det er OK å skjøte inn lengder der det er rustskade For å få det godkjent er det kanskje OK, men det er meget vanskelig å flense de gamle originale ( halvrustne ) bremserørene. Jeg ville skiftet de rørene som ble påklaget i sin helhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Bare pass på å få dem tilbake på plass i klemmene, evt ved hjelp av strips, eller så er det ny feil. Enig med Brage for øvrig, synes og jobben med å legge opp hele lengder er lettere enn skjøting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 18. september 2018 Forfatter Del Skrevet 18. september 2018 Fem meter med nye kobberrør og en ny tåkelykt er på plass, og bilen er godkjent for to nye år. Å skjøte inn rør er helt OK. Det var litt rust å finne under festeklipsene, så det var nok greit å gjøre denne sjauen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.