Gå til innhold

Mangellapp på bremserør og tåkelys


jonaf

Anbefalte innlegg

EU-kontrollen gikk nesten bra, men den meget grundige EU-kontrolløren fant rustprikker på alle bremserørene under bilen, inkludert de lange som går langs rammen.  Jeg har flenseverktøy og kan lage nye rør. Men hvis det finnes et sted som selger ferdige rør, hadde det vært makelig å kjøpe dem ferdig. 

 

Jeg har lett gjennom nettsidene hos de leverandørene jeg vanligvis bruker i England, men det er ikke mye å finne der. Hvis noen har gjort jobben før og kan tipse meg om en leverandør, ville jeg være takknemlig.

 

Det venstre tåkelyset har dårlig reflektor, men det har gått greit i tidligere kontroller med lyktglassene blendet og bryteren frakoplet. Men ikke denne gangen. Jeg fikk beskjed om at dette måtte fikses, men jeg finner ikke lampen noe sted.  Tips?  

Tåkelys.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rørene kaviteter SKAL de byttes.

Det er ikke tykke veggen i bremserørene.

Du vil ikke ønske å oppleve at det blir hull.

Og hullene dukker ofte opp ved panikkbrems.

 

Lag nye selv i kobber eller kobber-nikkel.

 

Og få ut fingeren og sjekk topicen

Karosseri, lakk, rustbehandling

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Brage skrev:

Er ikke det ett slikt lys du skal ha kanskje?

https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=21370

 

- Det er best å lage bremserørene selv i kobber/nikkel, de varer evig. Kjøper du original vare er de vel i stål og ruster på nytt. De er ikke så gøy å skifte gang på gang..

 

Mvh Brage 

 

Jeg fant lampe på ebay. Den passer flere MG og Rover-modeller: https://www.ebay.fr/itm/MGF-MGZR-ROVER-200-400-FREELANDER-1-FRONT-LEFT-FOG-LIGHT-STC7830-/152916112168

 

Så blir det å lage nye bremserør selv. Jeg regner med at det er OK å skjøte inn lengder der det er rustskade. Rusten er der rørene er festet i klammerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jonaf skrev:

Jeg regner med at det er OK å skjøte inn lengder der det er rustskade

 

For å få det godkjent er det kanskje OK, men det er meget vanskelig å flense de gamle originale ( halvrustne ) bremserørene. Jeg ville skiftet de rørene som ble påklaget i sin helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fem meter med nye kobberrør og en ny tåkelykt er på plass, og bilen er godkjent for to nye år. Å skjøte inn rør er helt OK. Det var litt rust å finne under festeklipsene, så det var nok greit å gjøre denne sjauen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...