Gå til innhold

Land rover roadster


Brage

Anbefalte innlegg

Bell Aurens Longnose.

 

Skulle egentlig ha en Rolls Royce Merlin V12 motor fra WWII Spitfire med 1500Hp, men ble en rover V8 med bare 235 Hp. 

Kanskje litt greiere forbruk med den Rover motoren ;)

 

 Bell-Aurens-Longnose.jpg

Bell-Aurens-Longnose-fotoshowImage-95c44817-258190

 

Bell-Aurens-Longnose-fotoshowImage-7e937514-258198

 

Absolutt godkjent :)

 

Mvh Brage

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Ville nå forbruket begrenset bruken mest?

Uansett maskinist var den flott.

Hadde vært litt spenstig å beholde sjablonger for eksosen så den ser lik ut men fylle den med batterier og konvertere den til EL motor, den hadde sneket seg innpå enhver Tesla da.. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, robl skrev:

men fylle den med batterier og konvertere den til EL motor

WHAT... God lyden fra en V8`er eller V12`er, det er jo balsam for sjelen.

 

Tenk deg å fått sittet bak rattet der, trukket på startknappen for så å møte drønnet fra  en 27 liters V12 spitfire motor,  helt ubetalelig.

Teslan ( ville ikke nevne den i samme setning engang ) hadde gjemt seg i første busslomme av ydmyk respekt for en virkelig Britisk krigs maskin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i yngre dager var jeg så heldig å få klå på og starte en stjernemotor av typen med roterende sylindere .

Den måtte vel ha vært oppsiktsvekkende å hatt tytende ut av panseret og litt støy også ,da.

 

Tror nok at noen etater hadde protestert på godkjenning for vei på begge bilflyene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, gautes skrev:

Tror nok at noen etater hadde protestert på godkjenning for vei på begge bilflyene .

 

Det var nettopp det som skjedde med overnevnte bil, De ville ikke fått godkjent Rolls Royce Merlin motoren og måtte velge noe annet.

Tanken var morsom da;) Rolls Royce Merlin veier bare  750kg, så det hadde jo gått helt fint, men med minimum 136 liter bensin i timen så var nok rover V8 greit.

Dog kunne de jo brukt en 7 liters Jaguar V12, så hadde de jo fått opp mot halvparten av den Hp som Merlin motoren gir og ett "normalt" drivstoff forbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var friskt forbruk , ja.

Stjernegreia husker jeg var tørst den også.En jerrykanne holdt ikke mange pådrag.

Ikke det at handelstanden på Sæter ville satt pris på mer heller tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, gautes skrev:

Det var friskt forbruk , ja.

Stjernegreia husker jeg var tørst den også.En jerrykanne holdt ikke mange pådrag.

Ikke det at handelstanden på Sæter ville satt pris på mer heller tror jeg.

Bensinstasjonen ville vel vært overlykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...