Gå til innhold

Defender td5 2000 prisklasse


lalieng

Anbefalte innlegg

Hei, etter flere år uten defender er der vell på tide å begynne igjen. Har sett litt på finn å overalt men ikke funnet noe enda. 

 

Men igår fant jeg en avskiltet en ved en stall samboeren min passer en hest, kom i kontalt med eieren å han har eid bilen siden 2005 men ikke brukt den siden 2014 å vurderte nå å selge den. Spurte om prisklasse han ønsker men fikk beskjed om å gi bud noe som jeg synes er litt vanskelig da man ikke ønsker å betale for mye eller være frekk med budet,  så jeg ønsker å spørre dere hva dere mener er rett pris for denne. Er registrert som varebil 3 seter og har 192K på telleren. Tilstand av det jeg vet kommer under

 

Negativt:

Transferkasse har låst gir stang, kan beveges fra side til side men ikke inn i gir.

Ikke vært på eu siden 2012

Ikke vært brukt på 4 år 

Toppdeksel lekker

Den disel tingen som står på blokka bakre høyre side lekker. (Husker ikke navnet på den nå)

Standard defender rust på stolper mellom dører og list under bakre vindu.

Noe skittne seter

Tank måler er defekt 

 

Positivt:

Rammen ser bra ut bare noen flekker med rust

Arb frontfanger

Gode mud dekk

Frontrunner takstativ

Oppgradert understell med dempere, tårn, styrestag og div 

Følger med alle setene 

 

Har et par bilder men vet ikke hvordan jeg får dem inn her. 

 

Mvh Lasse Lieng 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transferkasse kan noen ganger være vrang å få i gir når bilen står stille.  Prøvd å rugge den litt frem og tilbake?

Toppdekselpakning er forholdsvis enkel å bytte.

Dieseltrykkregulator er også enkel å bytte.  (Tingen bakpå blokka)

 

Får du start på bilen?  Men sikkert lurt å sjekke alle oljenivåer før du prøver på det.

 

Ronny S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, RonnyS skrev:

Transferkasse kan noen ganger være vrang å få i gir når bilen står stille.  Prøvd å rugge den litt frem og tilbake?

Toppdekselpakning er forholdsvis enkel å bytte.

Dieseltrykkregulator er også enkel å bytte.  (Tingen bakpå blokka)

 

Får du start på bilen?  Men sikkert lurt å sjekke alle oljenivåer før du prøver på det.

 

Ronny S

 

Hei, bilen er vært jenvlig startet av eieren nå. Han forklarte at det er blitt prøvd å rugge bilen fram og tilbake uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster en tilsvarende bil i normal, EU-godkjent bruksstand? 150 K?

Hva skal til for å få bilen opp dit? Iom at du ikke får kjørt den så kan det være mye mer enn de tingene du nevner som må fikses.

Har den stått stille i 4 år er det garantert mye å ta tak i under der.

Om det er du selv som skal ha betalt for jobben eller noen andre spiller ingen rolle.

At eier har neglisjert bilen og latt den forfalle er jo noe vedkommende må ta konsekvensen av selv - og ta tapet med rak rygg.

 

I tillegg bør du trekke fra endel til uforutsette ting som gjerne kan dukke opp, noe det gjerne gjør.

 

Nå har ikke jeg inngående kjennskap til defenderprissetting - annet enn at de til tider virker å ha gått gjennom taket.

Dessverre er det da alltid slik at noen som vil sko seg og selger "average cars for top money"

 

Skambud? Å bare sende en melding på Finn med bud på halvparten av prisforlangene er i beste fall uhøflig - oftest frekt, men er du å sjekker bilen inngående og har en konstruktiv dialog med eier så blir mann som regel enige om ikke en av partenes forventninger er totalt urealistiske. I såfall har begge parter kun ofret litt tid.

 

Bare for å stikke fingeren i lufta så ville jeg selv nok ikke strukket meg lenger enn 50 - så får man gjerne diskutere om det er på jordet eller ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...