Nøtterøy Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg har en 2015 nodell Range Rover med V6 diesel 258 hk. Den har nå gått 100 000 km, er det behov for flushing av automatkassa på denne ? Har fått tilbud med filterskifte på ca 6500,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Ingen grunn til ikke å gjøre det i alle fall. Og prisen var det heller ikke noe å si på. (Uten at jeg kjenner prisen for en slik jobb på RR). Sikkert ikke dumt å skifte olje på differ og transfer når du først har bilen inne også, så har du frisk olje i hele drivlinjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 1 time siden, Nøtterøy skrev: Den har nå gått 100 000 km, er det behov for flushing av automatkassa på denne ? I følge service skjemaet så er det ikke behov ennå, men all tidligere erfaring for autogirkasser er at det er bedre med litt tettere intervall en det Lr oppgir. Din kasse skal vistnok ikke ha oil og filterskift før 160 000 miles. http://www.fullfatrr.com/gallery/albums/userpics/18664/L405_TDV8_service_sheets.pdf Ikke 6` ern, men 8` ern sitt skjema i linken her. Er sikkert nyttig. Personlig ville jeg slått til på tilbudet, men vær krystallklar på at de må kun bruke den foreskrevne oljen for din kasse. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 https://www.zf.com/global/media/medien_mastersite/aftermarket/service_information/service_information_zf/transmission/cars_4/englisch_3/modelluebergreifend_1/ZF_SI_Oelwechselkit_8HP_50130_EN.pdf Produsenten har sin mening og brukeren har en annen oppfatning. Har alltid forholdt meg til produsenten for å være på den sikre siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 14 minutter siden, clausen skrev: Produsenten har sin mening og brukeren har en annen oppfatning. Produsenten som i ZF, og brukeren som Land rover skjønner jeg. Stort sprik på disse. Så ja ifølge produsenten av autogirkassen er det absolutt fornuftig å skifte olje og filter nå. Ville som sagt gjort som Hr. Clausen også anbefaler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøtterøy Skrevet 5. september 2018 Forfatter Del Skrevet 5. september 2018 Tror jeg går for dette tilbudet ja. En gjør jo ikke noe galt i å flushe kassa. Her er olja som var i tilbudet: Matic S-41, Serv, er dette riktig olje? Det var 13 stk, vet ikke om det er 2 litere eller 1 liters bokser, men mye olje er det i hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 7 timer siden, Nøtterøy skrev: Matic S-41, Serv, er dette riktig olje? Det var 13 stk Har jeg forstått rett så skal du ha ZF lifeguard 8, Landrover sin benevnelse er da LR023288, så er det slik at Matic S-41 hevder å være ett likeverdig produkt, så sånn sett er det jo riktig olje Hadde det vært min bil ville jeg nok forlangt Landrover sitt produkt. LR023288 At det går med 13 liter er pga av flushe prosedyren, for å få ut alt det gamle så må du forbruke mere olje en autokassens kretsløpet rommer. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøtterøy Skrevet 5. september 2018 Forfatter Del Skrevet 5. september 2018 Ok, tusen takk for svar her inne. Skal snakke med dem til uka, så vi får se da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Synes faktisk ikke 13 liter var så veldig mye. Tror det gikk med 20l da min ble flushet. På min ble det ikke brukt orginalolje, men siden jeg har en fast mekaniker som vet hvem som får jobben med å rydde opp om ting skjærer seg, så stoler jeg på at oljen han valgte er bra. Og det skal sies at gearkassen ble som ny etter flushing. Hadde jo merket meg at den skiftet gear litt hardt på tampen, men slikt endrer seg jo veldig langsomt, så da tenker man ikke så mye over det. Ble nesten sjokkert da jeg hentet bilen etter flushing. Plutselig skiftet var de knapt merkbart at den skiftet gear, og jeg husket "godfølelsen" fra den gangen jeg hentet en knapt innkjørt bil fra bilforhandleren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøtterøy Skrevet 6. september 2018 Forfatter Del Skrevet 6. september 2018 Nå skifter min silkemykt, ikke noe å si på det. Bilen er helt fin å kjøre, for min del tenkte jeg å flushe for preventivt vedlikehold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 6 minutter siden, Nøtterøy skrev: Nå skifter min silkemykt, ikke noe å si på det. Bilen er helt fin å kjøre, for min del tenkte jeg å flushe for preventivt vedlikehold. Du har misforstått helt. Du må selvsagt vente til alt som er av ventilseter, clutcher osv er helt nedslitt og ødelagt av gammel olje, og at kassa girer som en dass, FØR du flucher, og så klage på at effekten uteblir..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 41 minutter siden, Nøtterøy skrev: Nå skifter min silkemykt, ikke noe å si på det. Bilen er helt fin å kjøre, for min del tenkte jeg å flushe for preventivt vedlikehold. Det er veldig godt tenkt, Nå viser det seg jo, som Hr Clausen postet, at ZF som har produsert autokassen din anbefaler skifte av olje og filter på din kasse med ett intervall på 80-120 tusen km. Da er jo du nå spot on med ca 100 tusen km. Er egentlig veldig betenkelig at Landrover oppgir første skifte først på nærmere 260 tusen km, det selger kanskje bra for en vanlig kunde. For enhver mekaniker høres det helt feil ut. Tanken til Landrover er kanskje at etter 260 tusen kjørte km så er bilen normalt langt utenfor vår garanti tid, så ….. Du har i hvert fall en bil som det nok er lurt å tegne motor og drivlinje forsikring på når du passerer nybil garantien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erso Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 (endret) På 6.9.2018 den 11.10, Nøtterøy skrev: Nå skifter min silkemykt, ikke noe å si på det. Bilen er helt fin å kjøre, for min del tenkte jeg å flushe for preventivt vedlikehold. Hei, hvor fikk du utført denne jobben? jeg har en LR3 2006 255000km som vibrerer svakt på lavt turtall i 3 gir, siste automatservice på 209000km Endret 11. september 2018 av Erso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Etin Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Hei. Har vært innom ett par steder med min L405, mangler adapter til bilen. Autogården Kongsberg ble løsning for meg. Er ikke teknisk på bil så jeg spurte William hva de bruker, vet han bestilte noe rør opplegg fra England som skulle passe til kassa på bilen. her er svaret fra William Flushing av automatgirkasse, 8 trinns LR/RR: Vi har spesiallaget adapter som gjør at vi får renset/flushet hele girkassa og oljekjøleren. Vi bruker 20 liter Castrol olje. Rensestoff og oljetilsetning fra Tunap. Vi nullstiller alle adapsjoner også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.