Gå til innhold

Hvorfor El sykkel er så steike dyrt?


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Man får jo El moped til halve prisen .....ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmedlandske selger har lavere priser, og da må etterhvert norske selgere også ned i pris.
Men som Brage sier.  Det er en forhåndsvis ny vare, batteriene er dyre, og teknologien er forholdsvis ny.
Markedet vokser nok fort, så jeg regner med at prisene går fort nedover.
Tenk på hvordan priser på f.eks datamaskiner har endret seg.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger fortsatt noe utviklingskostnader i elsyklene som selges i dag, og batteriene er fortsatt forholdsvis dyre. Nytt batteri til min White SC-E Comp, med Shimano STEPS-motor, koster 2.000 kroner. Dessuten er syklene noe mer kompliserte å bygge, når de er av god kvalitet. Generelt kan man likevel si at det er batteri OG motor som koster mye.

 

En LR-kompis her inne importerte selv motor og batteri. Det kom likevel på rundt 10.000 kroner(!). Nå har han riktignok en litt raskere motor og kraftigere batteri enn på min, men likevel. Men, som det sies her, prisene går nok noe ned fra neste år.

 

Når det er sagt, så kan jeg absolutt anbefale elsykkel. Det er dritgøy! Hadde jeg ikke kjøpt elsykkel, så hadde jeg ikke begynt å sykle til jobben. Og jeg opplever at jeg stadig oftere tar sykkelen, både fordi det går raskt og fordi det er gøy. Bruker eksakt like mye tid med bil som med elsykkel til jobben – da er det vanskelig å finne argumenter for bil på en solskinnsdag.

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...