pjoslo Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 (endret) Har reservert en Disco 4 til over helgen, men er ikke 100% sikker på service historikken. Litt om bilen: 2013 HSE modell med 211hk, 7 seter. 80000km. Har prøvekjørt bilen 2 ganger og den er stram og fin. Lakken er pen, med kun noen små steinsprut på hjulbuene bak. Lite rust under, spesielt sammenlignet med de øvrige ‘12,’13 og ‘14 modeller jeg har sett på de siste ukene. Ifølge bilens første eier var den hovedsakelig kjørt på usaltet veier i hans eie (til 2016). Og så er det service historikk: År 1, 2 og 3 er tatt på merkeverksted. År 4 er tatt på autorisert verksted, på 72000km -for ca 10 mnd siden, men servicen er ikke registrert hos LR Bilen har vært lagret i garasje grunnet utenlands opphold siden april. Bilen kan bli min for 575’ - er prisen Ok? Er manglende dokumentasjon hos LR på forrige service problematisk mtp evt videresalg. Har tenkte å ta premium forsikring - motor og drivverk - ved evt skade vil det være problematisk om forrige service ikke var tatt hos LR verksted? Og til slutt - jeg må nok ta 5 års service i løpet av høsten - hvor kan dere anbefale i Telemark/Aust-Agder? Hilsen PJ Endret 1. september 2018 av pjoslo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Den ene manglende servicen burde ikke være noen stor showstopper, og i alle fall ikke om du kan dokumentere et godt bilhold de neste par årene. Det som eventuelt kan gjøre denne vanskelig å selge videre vil nok være motoren. Om et par år kommer den til å konkurrere med alle varebilene med 256 hk som har blitt bygget om til personbiler. Når det er sagt, så hadde jeg byttet det meste - om ikke alt av oljer og smøremidler om jeg hadde kjøpt en D4 på den kilometerstanden. Hvorvidt en udokumentert service er et problem mht forsikring må du ta med forsikringsselskapet. Lykke til. Om du liker bilen, så er det bare å kjøpe, og en brukt Land Rover kjøper man stort sett med hjertet og ikke hodet uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 1 hour ago, trondshj said: Lykke til. Om du liker bilen, så er det bare å kjøpe, og en brukt Land Rover kjøper man stort sett med hjertet og ikke hodet uansett. +1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjoslo Skrevet 3. september 2018 Forfatter Del Skrevet 3. september 2018 Da fikk hjertet viljen sin :-) Skal hente bilen i løpet av neste uke :-) anbefaling på verksteder i Telemark/Aust-Agder ønskes!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Gratulerer med skikkelig grombil som du helt sikkert kommer til å kose deg glugg ihjel med. Kos deg, og nyt bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mårten Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg bruker en som holder til i Spikkestad, han henter og leverer bilen. Litt langt til Telemark Aust-Agder, men han kan anbefales Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 80% (eller mer) av alle reparasjoner kan gjøres på et hvilket som helst verksted. LR er ikke svart magi, selv om enkelte påstår så. Pass bare på at bilen får smøremidler iht spesifikasjoner når de skiftes. Utover det, så er det meste "plain sailing". Det er først når du får noen "obskure" problemer at du vil få behov for noen som virkelig kan LR. Alt annet er beskrevet i servicemanualer og kan enten gjøres hjemme, eller hos seriøse verksteder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 (endret) ... og verkstedhåndboka finner du elektronisk på ebay. Tungsøkt og strippet for delnummer, men med masse info og diagrammer. Endret 7. september 2018 av yarnslayer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjoslo Skrevet 7. september 2018 Forfatter Del Skrevet 7. september 2018 (endret) Da er bilen på tunet! For en fantastisk kjøretøy!! Bestilt B-service til torsdag og understellsbehandling med fluidfilm uken etter, så skal alt være på stell! Hadde bilen opp på bukk hos den lokale antirust sjappa for å ta en titt, og det er overraskende lite å ta tak i. takk for hjelpa og tips :-) Endret 7. september 2018 av pjoslo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 16 minutter siden, pjoslo skrev: Da er bilen på tunet! For en fantastisk kjøretøy!! Bestilt B-service til torsdag og understellsbehandling med fluidfilm uken etter, så skal alt være på stell! Hadde bilen opp på bukk hos den lokale antirust sjappa for å ta en titt, og det er overraskende lite å ta tak i. takk for hjelpa og tips :-) Gratulerer så mye. Det som ruster først på disse bilene er bremserør og tanken til luftfjæringen. Å få på litt sau er nok lurt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjoslo Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 (endret) Da er bilen hjem fra service. B Service med tillegg av skifte av diff- og mellomkasse olje. Betalt 9000,- som var vel en OK pris :-) Fikk tilbud om flushing av girkasse (de hadde utstyr fra BG products) til 5000,- men etter prøvekjøring av bil og inspeksjon av den nesten ubrukt hengerfeste så mente mekaniker at det var greit å vente noen 000 km til (bilen har gått 87’ nå). Og da er det bestilt 19’ felger og dekk (lokale veinett egner seg ikke for lav profil dekk), så om noen har bruk for godt brukt 22’ felger og sommer dekk med kun 400 km kjørt gi lyd så blir vi enige om pris :-) PJ Endret 13. september 2018 av pjoslo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.