Gå til innhold

Sjekkliste kjøp utenlands bil HJELP


Njebsen

Anbefalte innlegg

Okay. Nå trenger jeg råd. Denne skal sjekkes ut av 4land i Polen til uka. Med tanke på å få registrert den som veteran i Norge, hvilken sjekk liste må jeg be de jobbe ut i fra? 

 

1. Chassis nr alle tre steder

2. Original motor

3. Riktige bremser

4. Mot ok før import 

5.

6.

???

 

 

 

https://m.mobile.de/auto-inserat/land-rover-90-2-5-td-hardtop-wloclawek/263729185.html?ref=srp

 

Hjelp please =) 

$_3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke spørsmålet.

Bilen er orginal, det er bare å stoppe i tollen og ordne mva. Ved registrering må den vises SVV.  Så får du norske skilt. Siden den er 30 år slipper du avgifter.

 

 

Men siden den skal innom 4-land kan du be dem sjekke undertrykk i bunmpanna, dvs om motoren har gjennomslag. Disse motorene har en tendens til å bli varme og få sprekker i stempel som igjen sender kompresjon ned i bunnpannen.

Testen er så enkel som å trekke opp peilepinnen mens motoren går på tomgang. Driftsvarm motor. Kaster den olje opp og mye luft har du motorjobb foran deg.

 

Siden det er en 86mod må den ha fått byttet dører. Denne skal ha løftehendel og ikke trykknapphandtak. 

 

Sjekk av chassinr kan være lurt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...