Njebsen Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Hei, ser på en 1986 Defender 2,5 90 som står i utlandet. Vurderer å bytte til 300tdi med automatkasse før import. Er noe slikt mulig å få godkjent hos tilsynet, altså å endre motor type og girkasse i vognkortet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Defender er levert med 300tdi så det burde gå fint. Girbokstype bryr de seg mindre om. Du må nok dokumentere at bilen har bremser lik modellen med samme motor. Da burde det holde med delebok. Det beste er om motorombygging innføres vognkort i opprinnelseslandet. Da slipper du den ekstra jobben her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 54 minutter siden, lafterolf skrev: Defender er levert med 300tdi så det burde gå fint. Girbokstype bryr de seg mindre om. Du må nok dokumentere at bilen har bremser lik modellen med samme motor. Da burde det holde med delebok. Det beste er om motorombygging innføres vognkort i opprinnelseslandet. Da slipper du den ekstra jobben her. Tilsynet stiller krav om kjenne opprinnelse til motoren som monteres osv. Tror derfor rådet om å ha alt i vognkort når du tar den inn i Norge kan være lurt. Det kan fort bli en veldig tung prosess å få den godkjent i etterkant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Når bilen er kjøpt med motoren og kvittering på bilen framlegges bortfaller kvitteringskravet på deler bilen er satt sammen med. Skulle motoren komme ved siden av må kvittering likevel framvises toll og videre tilsyn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Njebsen Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Takk for svar. Ringte bt de sa at original motor måtte til for veteran reg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Da tuller de eller har misforstått spørsmålet. Orginalmotor om du skal registrere bilen som verneverdig kjøretøy. Du skal selfølgelig registrere bilen som et vanlig kjøretøy. Veteranstatus får den likevel pga alder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogsvei Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 En må skille mellom bevaringsverdig og veteran (> 30 år). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Kan det være at BT er nærmest 'pålagt' å klasse importbiler som Bevaringsverdige kjøretøy? Går nok fint å få den som vanlig veteran, men en bør gjete prosessen. Vanskelig å reversere når det er på trykk i vognkortet i disse el-bil tider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.