Gå til innhold

Disco 3 manuell girkasse


jan inge wold

Anbefalte innlegg

jeg var å prøvde 2 stk for halvannet år siden. For meg ble det helt totalt feil. En sånn bil med stoffseter og manuelt gir, blir omtrent så feil som det går an. Eierne er svært entusiastiske og fornøyde, men jeg mener sånne biler bare må ha skinn og automat, og valgte stå over.

 

Hvorfor vil du ha manuelt er gir forresten ? Det er da like mye problemer med moderne dobbeltmassesvinghjul og clutchpakker som knas i filler av motorer med ekstremt moment på lavt turtall, som automatkasser som passes på skikkelig ? 
Uansett er vel 2,7l motoren D3 sin akilleshæl, og ikke automatkassa... ? Den er det vel kun normal mengde havarier på sånn totalt sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, JokerS30 skrev:

jeg var å prøvde 2 stk for halvannet år siden. For meg ble det helt totalt feil. En sånn bil med stoffseter og manuelt gir, blir omtrent så feil som det går an. Eierne er svært entusiastiske og fornøyde, men jeg mener sånne biler bare må ha skinn og automat, og valgte stå over.

 

Hvorfor vil du ha manuelt er gir forresten ? Det er da like mye problemer med moderne dobbeltmassesvinghjul og clutchpakker som knas i filler av motorer med ekstremt moment på lavt turtall, som automatkasser som passes på skikkelig ? 
Uansett er vel 2,7l motoren D3 sin akilleshæl, og ikke automatkassa... ? Den er det vel kun normal mengde havarier på sånn totalt sett...

Herved notert cool 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en med manuell gir...og skinn. Dvs bilen har alt utstyr. Det ble solgt med det utstyret folk ville ha. Ikke nødvendigvis stoffseter.

 

Vår fikk byttet clutch på 200.000km. Vet ikke om det er så uvanlig? 

 

Skal du kjøpe D3 ville jeg valgt en som har hyppige oljebytte på motor. 2500km på 5 liter olje er mye synes jeg. Finner du noen som har byttet langt tidligere ville jeg valgt det. Samme med automat. Den må også ha fått oljeskifte regelmessig.

De som derimot nylig skilter med nyflushet kasse lar du stå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

2500km på 5 liter olje er mye synes jeg.

 

Altså med en kjørelengde på 25000 i året så skal det byttes olje 10 ganger? Eller mangler det en 0 her?

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...