Gå til innhold

Ny BeCM og ECU til DSE


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Må kjøpe nye hjerner til bilen. Har Faultmate, kan jeg programmere hvilke som helst brukte til å fungere med min bil?

Er det evt noen tips til hvor jeg kan få tak i? Følge med på markedsplassen her og finn.no? Ebay.co.uk?

Evt en plass jeg kan få kjøpt ferdig med startsperre fjernet?

 

mvh

 

Hallgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hallgeir Løno skrev:

Heisann.

De er sendt vekk for å få programmert vekk startsperren. Vedkommende som skulle gjøre det har ikke svart på telefonen de siste månedene.

 

Høres ut som om du burde lest DENNE tråden litt grundig.
Dessverre er det ingenting jeg som vanlig bruker kan gjøre for å hjelpe deg, utover å ha sympati med deg. Trist at folk fortsetter å bli lurt trill rundt av luringer fra sidene her ....:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, lafterolf skrev:

Å ikke få svar er ikke ensbetydende med lureri eller svindel. 

 

Nei. Å ikke ta kontakt med noen man har deler til utbedring for, over en periode på flere måneder, er selvsagt ikke lureri.

Det er bare .... tilfeldigheter. De samme .... tilfeldighetene som slår til hver gang sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JokerS30 skrev:

 

Nei. Å ikke ta kontakt med noen man har deler til utbedring for, over en periode på flere måneder, er selvsagt ikke lureri.

Det er bare .... tilfeldigheter. De samme .... tilfeldighetene som slår til hver gang sikkert. 

Jeg kaller det sendrektighet.  Får man ikke svar kan jo det komme av at den i andre enden faktisk har dårlig samvittighet også.  

 

Vi må passe oss for å kalle folk svindlere etc bare pga treghet. 

 

Somlekopp og svindler er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.

 

Har stor forståelse for at noen kan komme i en vanskelig livssituasjon og kriteriene for å utføre en - tjeneste avtale - kanskje ikke er tilstede lenger i den intensjon som var der når avtalen ble inngått.

Da er det kanskje vanskelig, som Laftis sier - å svare på henvendelsen, når man vet at man ikke har holdt sin del av en avtale. Uansett bør man være i stand til å sende en sms eller email til vedkommende som forklarer status for øyeblikket, og eventuelt når avtale partner kan forvente å få tilbake sin gjenstand.

Er det plutselig helt umulig å gjøre inngrepet som ble avtalt, ja så må man da minimum kunne returnere gjenstanden ( e ). I dette tilfellet BeCM og Ecu.

Det er jo helt på trynet at trådstarter må ut å kjøpe nye deler nå.

Synes faktisk det er helt greit nå, å få vite hvor delene ble sendt, for det er ikke akkurat de billigste delene på en RRp38.

Slik at neste forum medlem ihvertfall kan være litt varsom med å sende til samme sted.

 

På Rangerovers.net forumet finnes det en US lokalisert BeCM doctor - Scotty -  som er til å stole på, men det er kanskje litt langt å sende, og posten i seg selv er jo alltid en risiko.  

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at de samme folka blir utsatt for de samme livshendelsene gang på gang.

 

Da bør man kanskje ha anstendighet nok til å si nei ?

 

Men forumet har jo tradisjon for å beskytte  de som ikke oppfører seg, det har vi jo sett en lang rekke ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JokerS30 skrev:

Men forumet har jo tradisjon for å beskytte  de som ikke oppfører seg, det har vi jo sett en lang rekke ganger.

...i likhet med samfunnet forøvrig.... Kjeltringene har fritt spillerom og "folk flest" får svi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JokerS30 skrev:

Merkelig at de samme folka blir utsatt for de samme livshendelsene gang på gang.

 

Da bør man kanskje ha anstendighet nok til å si nei ?

 

Men forumet har jo tradisjon for å beskytte  de som ikke oppfører seg, det har vi jo sett en lang rekke ganger.

Poenget mitt er at det er for bastant å kalle folk svindlere, banditter og kjeltringer etc. 

Og det er ikke forumets oppgave å hverken beskytte eller dømme folk.

 

Til trådstarter.

Hva med å finne noen som kjenner vedkommende og få denne til å få tilbake dine eiendeler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JokerS30 skrev:

Men forumet har jo tradisjon for å beskytte  de som ikke oppfører seg, det har vi jo sett en lang rekke ganger.

 

Det er nok ikke intensjonen.  Hvilken interesse skulle forumet ha av å beskytte svindlere?

Utfordringen er blant annet å sette en grense for når det er berettiget å gå ut med en advarsel.  Det vil være noe uheldig å beskylde en uskyldig person for svindel.  Det kan få alvorlige konsekvenser for begge.  Ja, det finnes klare tilfeller men også en mengde grensetilfeller.  Når er et tilfelle klart nok til å haven på advarselslista?  Et dårlig rykte varer evig sies det.  Et dementi når aldri frem til alle og skaden kan sjelden rettes opp.

Vi lever i en rettsstat og mantraet er at "man er uskyldig til det motsatte er bevist"  Likevel blir enkelte uskyldige dømt.  Men jeg mener vi lever bedre med at noen skyldige går fri enn at uskyldige blir dømt.

 

En bør være forsiktig med å karakterisere andre og ikke tillegge noen meninger eller hensikter de ikke har.  Det kommer det aldri noe godt ut av.  Jeg begynner å bli lei...

 

Om noen kan finne/beskrive en ordning som faktisk fungerer, er rettferdig osv. så hvorfor ikke, men inntil da mener jeg vi skal være ytterst forsiktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Brage skrev:

 

Synes faktisk det er helt greit nå, å få vite hvor delene ble sendt, for det er ikke akkurat de billigste delene på en RRp38.

Slik at neste forum medlem ihvertfall kan være litt varsom med å sende til samme sted.

 

På Rangerovers.net forumet finnes det en US lokalisert BeCM doctor - Scotty -  som er til å stole på, men det er kanskje litt langt å sende, og posten i seg selv er jo alltid en risiko.  

 

Mvh Brage 

 

Siden det ikke er kommet fram noen tips til norske som driver med dette trenger vi kanskje ikke nevne navn.

Syns det er flott at det går an å få dette gjort noenlunde lokalt, men om det skulle bli en neste gang hadde jeg nok valgt personlig oppmøte.

 

mvh

 

Hallgeir

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med Laftis her, derfor gikk jeg også litt varsomt ut i teksten. Er helt overbevist om at intensjonen i dette tilfellet faktisk var å hjelpe ett forum medlem med en trøblete BeCM og ECU. Også strekker ikke tiden til, andre ting kommer i veien. Vi har sikkert alle vært der i større eller mindre grad 

Uansett så bør man klare å gi tilbake melding. Det koster så lite.

 

Og ja det holder å vite at den ble sendt nokså lokalt, Så delene ligger nok der i påvente av mod.

 

Mvh Brage

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken til 

På ‎30‎.‎08‎.‎2018 den 22.42, kretslopp skrev:

Det finns flere firmaer i UK som reparerer de.

De her bland annet:

https://www.turnerdiagnostics.com/range-rover/p38-becm/p38-becm-repairs.html

 

Er nok en lur vei å gå om du trenger å løse BeCM problematikk, de tester jo BeCM "live" for alle potensielle feil og gir 2 års garanti. 1500,- til 3000kr for en slik jobb er jo ikke dyrt i det hele tatt. ca 5000 for en "ny" replacement BeCM ferdig kodet til din bil er jo også relativt rimelig vil jeg påstå.

 

Takk for linken;)

Mvh Brage

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige år sendte jeg en av nøklerne til min bil til UK for reparasjon. En komponent var vekke fra printkortet. Gikk ikke lenger å synkronisere nøkkelen. 

Googlet på det. Valgte den som ikke var mest billig og hadde goe reviews.

 

1 uke seinare låg nøkkelen hos nærmaste DHL for opphenting.

Omtrent tusenlappen kostet den reparasjonen.

 

Att sende til renommerte firmaer i UK har i vart fall ikke jeg problemer med. Dette er den firmaen jeg brukte da:

 

www.autotronics.co.uk

Endret av kretslopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde P38 ville jeg også ha bort startsperren da jeg var lei av å bli utestengt når fjernkontrollen ikke lystret, og det er ikke vanskelig. Det har bare en bivirkning. Endrer man parameteret "marked" til Saudi-Arabia i bilens ecu forsvinner startsperren. Men som sagt ulempen er at automatiske kjørelys forsvinner i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2018 den 1.50, Fogga skrev:

Når jeg hadde P38 ville jeg også ha bort startsperren da jeg var lei av å bli utestengt når fjernkontrollen ikke lystret, og det er ikke vanskelig. Det har bare en bivirkning. Endrer man parameteret "marked" til Saudi-Arabia i bilens ecu forsvinner startsperren. Men som sagt ulempen er at automatiske kjørelys forsvinner i samme slengen.

Hvordan kan man endre marked til Saudi-Arabia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...