Gå til innhold

D2-forsinkelse ved start


GuttormG

Anbefalte innlegg

Svarte Helvete har oppført seg pent lenge og synes nå ting er for straight...

 

Når bilen har stått i ro en stund og vi skal kjøre og setter spaken i D tar det litt tid før motor vil gi turtall og dermed framdrift. Samme skjer med spaken i R. Når den våkner til liv er det nix problemer, alt som normalt.

 

Noen som har tips til hva som er feil??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder en stoooor knapp på Map sensor. Prøv å rengjør med litt elektronikk spray. Typisk sette i gang problem. Ut av lyskryss og alt som har med overgang fra tomgang til høyere turtall.

 

leif ove

 

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sånn elektrorens-spray på Biltema jeg også, og gjorde samme operasjon på min egen D2 nå i går. Du fæle mann så møkkete sensoren var! (Håper det hjalp mot et eller annet)

Som en liten digresjon, så kan jeg jo nevne dette: Bruk originalt/standard papirluftfilter! 

Jeg kjørte en tid med K&N-filter, og jeg mistenker at mye av griseriet skyldes nettopp dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2018 den 19.55, GuttormG skrev:

Ble bedre tror jeg; en skal dog ikke undervurdere placeboeffekten. Plugger i diagnosespparatet i morgen. Akkurat nå er jeg opptatt med irsk ildvann...

Glemte å kjøre diagnose.  Men; SWMBO har kjørt og var fornøyd med at problemet var borte så da er grombilen friskmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Men alt var ikke OK.

Dyret trøbbler innimellom ved igangkjøring og oppleves som lat.

 

Så jeg la hodet i bløt (Aalborg jubileum...), surfet på finn etter japanske 4x4 og var generellt lite fornøyd. Sånt gir jo ikke noe resultat så jeg tok en runde med litt systematisk tenking. Kom fram til at luftmengdemåler/MAFvar en absolutt mulig feil. Så da koblet jeg fra den.  Nix mernøling og bildn ble merkbart mer responsiv. 

 

Så, hvor kjøper jeg en ny VDO MAF billigst?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...