Gå til innhold

Hva er en 2005 modell Santana PS10 verdt?


Sven

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en henvendelse fra en kar som har en 2005 modell Santana PS10 - den er blå med hvitt tak.  Legger ved noen illustrasjonsbilder. Bilen har en 2.8 liter Iveco motor med 125 hk  og har en kjørelengde på 50 000 km.

 

Dette er hva wikipedia skriver:

 

PS-10 (kalt Aníbal på hjemmemarkedet) er en bil med firehjulstrekk fra spanske Santana, i salg fra 2003.

Santana har produsert biler på lisens fra Land Rover fra 1958 til 1985, og PS-10 har mange ytre likhetstrekk med Land Rovers seriebiler og Defender.

PS-10 har en 2,8 liters turbomatet dieselmotor fra Iveco med 125 hestekrefter, enkel konstruksjon med bærende ramme, parabolske bladfjærer og ganske firkantet karosseri.

Blant ting som skiller PS-10 fra Land Rover Defender er taket i kunststoff, flatt gulv i kupéen, mer moderne dashbord og en rekke detaljer. Girkassen er fra Defender, akslene likeså.

 

Hva tror guruene en slik bil er verdt?

hqdefault.jpg

Santana_ps-10_pu_side_offroad.jpg

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent ingen deler kan brukes fra Defender og Santana produserer ikke deler lenger. Så derfor er det ikke et enkelt eierskap å ha om man trenger noe.

De siste årene har jeg bare sett 2stk tilsalgs. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=124760016&fks=124760016

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78230082&fks=78230082

 

Den siste lå lenge før den ble solgt. Kjenner ikke til endelig salgspris.

 

Selv kunne jeg mer enn gjerne tenkt meg en. Litt seriebil og litt Defender. Råsterk motor. I Sverige har jeg sett flere av dem.

Her ble de importert av Lars Hangås tror jeg. Sønnen hans er medlem her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Brage skrev:

Designet  ligner jo litt, men det mangler mye. Litt som å sammenligne en Chesterfield sofa med en Ikea sofa, de er begge en sofa og begge gjør nytten.....

  

 

 

 

 

Endret av Brage
Noe gikk helt feil her. Beklager
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...