Gå til innhold

Hvordan fjerne primer før galv?


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Har fått noen cappings som kom ferdig primet. Det er de på sidene under vinduet på 99'en. Lurer på å galvanisere de, men de som skal gjøre det vil ha rent stål. Er det sandblåsing som gjelder? 

 

Eventuelt hvis jeg velger å beholde de som de er.. Kan jeg syregrunne over primeren de kom med fra fabrikk? Vet ikke om primeren de kom med er bra eller ei. 

Endret av Ivers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gautes skrev:

Du kommer til å angre hvis du ikke galvaniserer dem.

Tror ikke du får sandblåst godt nok i kroker og kriker.

Syrebad gir nok den beste primerfjerningen.

De påstår at Syrebadet deres ikke fjerner primeren? Tar ikke saltsyre primer? Har mulighet til Syrebad hjemme hos en kompis eventuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vidar S skrev:

Pulverlakkprimer kan være gjenstridig

Hva med å gå over med varmluftspistol først slik at lakken svekkes, før mediablåsing eller syrebad.?

 

 

Tja.  Er redd for flekker og halvveis resultat. Har du prøvd dette selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ivers skrev:

Tja.  Er redd for flekker og halvveis resultat. Har du prøvd dette selv? 

Forstår ikke helt kommentaren. 

Jeg ha gjort det før sliping av pulverlakk. Delvis rusten støtfanger som jeg slipte ned til bart metall. Pulverlakkert var seig, men ble mye medgjørlig etter en omgang med varmluftspistol. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Vidar S skrev:

Forstår ikke helt kommentaren. 

Jeg ha gjort det før sliping av pulverlakk. Delvis rusten støtfanger som jeg slipte ned til bart metall. Pulverlakkert var seig, men ble mye medgjørlig etter en omgang med varmluftspistol. 

 

Åja, Tolket det som det var et forslag som ikke var testet ut bare^_^. Litt lite lysten på å søle med syre på de om det ikke biter og eventuelt rote det til. Også er det utformingen som muligens gjør sandblåsing osv tricky på grunn av vinkler og evt hulrom? (illustrasjonsfoto)  håpet det var en enkel metode på det bare.;)

 

Kan høre med de om brenning. 

 

ASR1396-REAR-BODY-CAPPING-LH.jpg

Endret av Ivers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tilgang til malings stripper, så er det jo bare å legge den å bade oppi der. men de færreste har jo tilgang til slikt:(.

Burde gå helt fint å sand / glass /  plast blåse den for å fjerne malingen. Der du ikke kommer til med blåse mediet, er det nå neppe noe primer heller.

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De driver visst ikke med brenning da det skaper giftig røyk var svaret jeg fikk<_<

Han nevnte malingsfjerner som et mulig alternativ. Malingsstripper er det det samme som Malingsfjerner? Bare å pensle på eller?

 

Vet ikke hvor umedgjørlig slikt er fra fabrikk. Er slik svart standard som alt kommer med. Er det ikke primer inni, så kan jeg jo blåse de. Hvis ikke må jeg vel gjøre noe annet lurt <_<. Skal pakke de opp og studere de litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt ved noen bilder. Har skrapet litt med isskrape og negl der det har falt av litt primer, og det detter jo av litt og "flasser" litt. Vil det si at det er syre som gjelder? Forøvrig mye kriker og kroker. Primer der også.  

 

En ting til.. Jeg har jo bulkhead til litt opp på ryggen av setet. Og denne er til modeller uten bulkhead. På sikt hadde jeg tenkt på en sånn bulkhead removal bar.. Går det greit å sette den på likevel? 

IMG_20180902_134059.jpg

IMG_20180902_133740.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...