Gå til innhold

Dekkreparasjon til tråsykkel


finnarne

Anbefalte innlegg

Har registrert at det er flere enn meg som er ute å sykler litt i miljøet, så kanskje noen har noen tips. Jeg har 2 sykler, en gammel (ca 10 år) Nakamura Vertical, og en relativt ny (fra i sommer) Merida Hybrid som jeg sykler litt med.

Så langt i år, har det blitt 433 km landevei, og 390 km til og fra jobb. Typisk så blir landeveissyklingen på kvelden, et sted mellom en halv og 2 og en halv time.

På den siste lengre turen jeg hadde, så begynte jeg å tenke på punktering. Tror ikke det er noen stor fare foreløpig, i og med at hybriden er ganske ny, men greit å ha tenkt gjennom, der jeg sikkert kommer til å stå på en mørklagt vei en times gange fra folk, og uten dekning på mobilen.

 

Hva har sykkelmosjonistene med seg på tur ?

Ser det finnes Antipunkteringsveske som kan brukes på både slangeløse dekk og kombinasjonen dekk+slanger.

Eller er det selvklebende lappesaker, dekkspaker og pumpe som gjelder ?

 

Jeg har selvfølgelig dekk og slange, vet ikke om det finnes slangeløse dekk til hybrider og gamle offroadsykler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpe og lappesaker.

Aldri brukt dekkspaker,men det ligger noen blikkgreier i esken.

Kjøpt da vi syklet Rallarveien tidlig -90 en gang.

Sannsynligvis har limet tørket ut og lappene blitt sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med slange og co2 patroner og dekkspaker. Greit å ha testet hjulene sine, noen komboer av dekk og felg nesten detter fra hverandre, mens andre er vanskelige selv med dekkspaker. Har hatt dekk der jeg har knekt nylonspaker uten å få av dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte slange og Lappesaker på sprayboks i går, må lete frem noen dekkspaker. Tror jeg har noen i plast og noen i metall liggende. Tror jeg har pumpe også liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg køyrer slangelaust både på stisykkelen og landeveg, enda til gode å punktere på slangelaust oppsett. Har uansett med med slange og pumpe sånn i tilfelle, plutseleg ryk ein ventil i møte med noko hardt og da er ein like langt med pluggesett eller liknande.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Alltid greit å ha utstyret i orden i tilfelle punktering. Ingenting er surere enn å måtte trille sykkelen avgårde en mil i drittvær.... Som frekvent jobbsyklist så har jeg denne under setet + en pumpe festa til ramma: https://bikeshop.no/sykkelkomponenter/slanger/hybrid/continental/conti-sadelveske-m-dekkspak-28-slange-m-dekkspak-og-hybridslange-dunlop-0100448-p0000065508 

Jeg har også et godt gammeldags lappesett i sekken, just in case....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...