Gå til innhold

Advarsel - Island 4x4


Velocette

Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...

Usikker på reklamasjon hos Island 4x4, da jeg aldri har hatt noen problemer med deler jeg har fått derifra. 

Når det er sagt synes jeg de er langt rimeligere enn famous og Paddocks, og ikke minst har dem relativt rimelig frakt. 

Bestilte opp en del deler til forstillingen på D3´en (Steggen), 43 kg deler ferdig fraktet og betalt for NOK 5000 ca. 

 

Delene ble bestilt torsdag morgen, og sendt med Fedex i går ettermiddag :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet en del ganger derfra uten problemer og super rask levering.

MEN, den siste pakken jeg bestilte for 3 uker siden sto lenge som "under behandling" på nettsiden deres.

I dag fikk jeg en mail om at pakken forventes å bli sendt 3/4-2019 og foventes ankommet meg den 3/11-2019.

Dette må vel være en rekord når det gjelder "super slow shipping" :lol:

 

Håper inderlig det skulle stått sendes 4/3-2019 og ankomst 11/3-2019 :blink: er kanskje noe med at FedEx er et amerikansk frakt selskap og bruker amerikansk dato merking?

Og så har de delt opp mitt disco 2 eksosanlegg i 3 pakker. Det består jo riktignok av et forre, et midtre og et bakre del, men å sende dem hver for seg???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, tiopet skrev:

pakken forventes å bli sendt 3/4-2019 og foventes ankommet meg den 3/11-2019

 

ER nok som du selv sier - sending 4. mars og forventet ankomst 11.mars i år.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får virkelig håper Fedex ikke bruker over 6 måneder til deg, @tiopet

Når det er sagt så jeg i morges, under morgen kaffen, at pakken hadde kommet til Fedex sitt lager på Lillestrøm! 

Dette var mildt sagt til min store overraskelse, til tross for at det stod forventet levering 6. mars 2019. 

Ringte derfor raskt til Fedex for å høre om det faktisk kunne la seg gjøre å få fatt på delene i dag, dette ble lynraskt avkreftet da min pakke, sammen med mange andre lagres i container og blir først pakket ut på onsdag morgen for levering samme dag.... VELDIG bra ... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre bestillingene mine derfra har ankommet etter 3-5 dager, så denne syns jeg var drøy.

Mulig de delene jeg bestilte havnet i "back order" fordi noen andre også trykket kjøp samtidig, men de var ikke det når jeg la dem i handlekurven og trykte kjøp.

 

En liten info fra dem underveis hadde jo vært fint, men det har de vist seg meget dårlige på.

 

Billig frakt har de, billige delepriser har de også. Så jeg kommer nok til å bestille der igjen ved neste anledning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme gjør definitivt jeg også, sammenlignet prisene på de delene jeg bestilte mellom flere av de kjente dele-pusherne fra øya, island4x4 er definitivt billigst. 

Frakten er også rask og billig, det at delene ikke kommer i hendene mine før Onsdag er Fedex sin feil :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

"Aldri mer Island4x4" skrev jeg i en annen post i 2017. Det hadde jeg glemt nå.

 

Bestilte et OEM regreimsett. Valgte Island4x4 fordi de hadde OEM deler, hadde alt jeg ønsket inkludert, og var rimelige. På nettsiden var det bilde av alle deler som fulgte med settet.

Da jeg mottok pakken var det en pakning som ikke var med. Jeg sendte dem en mail og opplyste om dette, og spurte om de kunne legge denne i en konvolutt til meg.

 

Til svar fikk jeg at denne pakningen ikke var inkludert i settet. Jeg svarte at pakningen var avbildet på nettsiden deres som inkludert i settet da jeg bestilte. Fikk svar tilbake at de ikke kunne se at pakningen var med i settet, og så la de med et annet bilde av settet.

 

Jeg hadde nettsiden deres oppe fra da jeg bestilte varene. Tok et bilde av skjermen som jeg sendte, hvor jeg viste hvor pakningen var avbildet. Da jeg oppfrisket nettsiden var bildet erstattet med samme bilde de sendte meg.

 

Fikk svar tilbake "strange as we are not showing this picture? It's not included in the kit".

 

Er det muuulig? Jeg har altså et bilde av nettsiden deres, delenummer, beskrivelse og bilde av innholdet, og så nekter de for at det var slik da jeg bestilte.

 

Aldri mer Island4x4!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2021 den 14.16, ArneG. skrev:

"Aldri mer Island4x4" skrev jeg i en annen post i 2017. Det hadde jeg glemt nå.

 

Bestilte et OEM regreimsett. Valgte Island4x4 fordi de hadde OEM deler, hadde alt jeg ønsket inkludert, og var rimelige. På nettsiden var det bilde av alle deler som fulgte med settet.

Da jeg mottok pakken var det en pakning som ikke var med. Jeg sendte dem en mail og opplyste om dette, og spurte om de kunne legge denne i en konvolutt til meg.

 

Til svar fikk jeg at denne pakningen ikke var inkludert i settet. Jeg svarte at pakningen var avbildet på nettsiden deres som inkludert i settet da jeg bestilte. Fikk svar tilbake at de ikke kunne se at pakningen var med i settet, og så la de med et annet bilde av settet.

 

Jeg hadde nettsiden deres oppe fra da jeg bestilte varene. Tok et bilde av skjermen som jeg sendte, hvor jeg viste hvor pakningen var avbildet. Da jeg oppfrisket nettsiden var bildet erstattet med samme bilde de sendte meg.

 

Fikk svar tilbake "strange as we are not showing this picture? It's not included in the kit".

 

Er det muuulig? Jeg har altså et bilde av nettsiden deres, delenummer, beskrivelse og bilde av innholdet, og så nekter de for at det var slik da jeg bestilte.

 

Aldri mer Island4x4!

 

Jeg bestillte motor fra RPI for noen år tilbake, fikk beskjed om jeg også burde skifte registerdeksel/oljepumpe. Svarte med at det var jo montert på bilde av motoren

og det sto shipped as seen in picture. Motoren kom med registerdeksel, toppdeksler og bunnpanne som egentlig ikke skulle fulgt med.

De skiftet også bilde etterpå

 

Tilbake til topic. Jeg bestillte fra Island på tirsdag, fikk mail i går fra Fedex om levering til onsdag. 8 dager nå i koronaen syns jeg er greit. Men vi får vel se hv som kommer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt flere ganger fra Island4x4 i pandemien og leveransene deres har kommet hit på 3-5 dager uansett antall esker.

Så skjønner ikke helt problemet. Det var noe tull før, men siste 2 år har det ikke vært noe.

 

Ene bestillingen min har nå tatt 2 uker, men det er fordi delen ikke var på lager allikevel og de måtte bestille den fra noen andre igjen. Det sendte de mail om først etter 5-6 dager. Der kunne de vært litt raskere med å svare altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En av de mest populære dele leverandørene fra UK. De er oftest billigst og gir en mulighet til å velge mellom genuine LR parts eller andre fritt etter lommeboken. De leverer ofte meget raskt. Har brukt de ofte og føler absolutt ikke at jeg kan klage. Har handlet deler fra UK i over 14 år. Velger fremdeles ofte Island 4x4.

Det hender selvfølgelig at noen er uheldig fra tid til annen, men tror storparten er meget fornøyd.

Det kankanskje noen ganger komme av dårlig/ utydelig komminukasjon.

Føler uansett ikke at en advarsel mot å bruke Island 4x4 er riktig.

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker siden jeg bestilte en mellomaksel. Purret i dag, fikk raskt svar, fem uker til å vente. Tror nok det er første og siste gang  jeg handler med dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2021 den 21.43, Brage skrev:

En av de mest populære dele leverandørene fra UK. De er oftest billigst og gir en mulighet til å velge mellom genuine LR parts eller andre fritt etter lommeboken. De leverer ofte meget raskt. Har brukt de ofte og føler absolutt ikke at jeg kan klage. Har handlet deler fra UK i over 14 år. Velger fremdeles ofte Island 4x4.

Det hender selvfølgelig at noen er uheldig fra tid til annen, men tror storparten er meget fornøyd.

Det kankanskje noen ganger komme av dårlig/ utydelig komminukasjon.

Føler uansett ikke at en advarsel mot å bruke Island 4x4 er riktig.

 

Mvh Brage 

Enig. 

 

Best driv aksling, og fikk beskjed at leverandøren hadde problemer med å levere, så kunne ta tid. 

Endret bare ordren, og det kom etter ukes tid. 

 

Er mange som har utfordringer med leveranser i disse tider. 

Så å advare mot noe, som ikke i utgangspunktet er butikkens feil. Er litt feil. 

Synes no eg da. 

 

Har bare gode erfaringer, og handlet der siden 2014 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...