Velocette Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 I vår bestilte jeg ny OEM radiator til min P38 fra Island 4x4. Pris £ 280.82 + moms og div omkostninger. Ca. kr.4000.- Den ankom 13 mai. Det viste seg imidlertid at radiatoren lekker. Jeg sendte mail til Island 4x4 og fikk følgende svar: Hi Sorry for the late reply I have been out of the office for the last few days. This is the third one we have that has leaked so this is a problem quality of Genuine Land Rovers parts. I will work out the best resolution for this problem I email you back later today. Regards Sam Martin Dette var det siste jeg hørte fra Island 4x4 og Sam Martin. Jeg har sendt flere mail - men aldri fått svar. Dette er triste greier. Jeg har handlet med firmaet før. Men etter en slik opplevelse er det stopp. Jeg skriver dette som en advarsel til andre som handler med Island 4x4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Har opplevd det samme. Fikk hjelp av fc101 her på forumet. Han ringte dem, og da løste det seg tvert. Jeg hadde da så langt sendt 21 epost over en peripde på tre måneder. De gidder ikke svare på epost. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Hei. Har også hørt at Island 4x4 er dårlig på reklamasjon. Utover det er De jo meget bra å handle fra. Så mitt spørsmål er - Har du prøvd å ringe de? og når du har prøvd å ta kontakt, brukte du Deres contact skjema https://www.island-4x4.co.uk/contact_us.php Siden De er så meget bra på pris, genuine parts og forsendelse blir det jo ofte til at man velger de og tar risikoen på en og annen feilvare. For så å behandle det problemet om det oppstår. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 27. august 2018 Forfatter Del Skrevet 27. august 2018 1 time siden, lafterolf skrev: Har opplevd det samme. Fikk hjelp av fc101 her på forumet. Han ringte dem, og da løste det seg tvert. Jeg hadde da så langt sendt 21 epost over en peripde på tre måneder. Mulig det er samme person som lovte å hjelpe meg. Fikk pm av han. Men han har heller ikke svart meg på pm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 27. august 2018 Forfatter Del Skrevet 27. august 2018 2 timer siden, Brage skrev: Hei. Så mitt spørsmål er - Har du prøvd å ringe de? og når du har prøvd å ta kontakt, brukte du Deres contact skjema https://www.island-4x4.co.uk/contact_us.php Mvh Brage Jeg brukte deres kontaktskjema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Velocette skrev: Mulig det er samme person som lovte å hjelpe meg. Fikk pm av han. Men han har heller ikke svart meg på pm. Det gjør han nok når han får tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 27. august 2018 Forfatter Del Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, lafterolf skrev: Det gjør han nok når han får tid. Man kan jo alltid håpe. Han fikk mail fra meg 2 juli. ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Da sender du en ny en, for det er så fort gjort å glemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Har også bestilt fra de et par ganger. Tar ofte dobbelt så lang tid som da jeg bestiller fra paddockspares samtidig. Ting har kommet dårlig innpakket. Skruer har ligget strødd, og paneler osv har hatt bulker grunnet dårlig beskyttelse og innpakking. Opplevde også at det ikke ble svart på mail da jeg skrev til de da det ble noe tull med fortolling og sporingsnummer osv. Har fått tingene riktignok, men erfaringen jeg har med de så langt trekker ned inntrykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 33 minutter siden, Ivers skrev: Beklager blingset på navnet. Sp4x4 het de jeg bestilte fra. Har ikke prøvd Island4x4, men satt akkurat å kikket på deler der da de er så rimelige.. Nå ble jeg litt betenkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Har brukt Island i 4 år . Ingen problemer . De tar tlf om man ringer . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arez Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Har brukt Island 4x4 som foretrukken delepusher i ett par år nå og har aldri hatt problemer. Bra pakket, rask leveranse og ikke trengt å reklamere på noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idar Lillebo Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Island4*4 har jeg handlet mye av, intet å utsette på mine kjøp iallefall. Manglet noen bolter ifm en større bestilling, de kom i posten en tid senere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 (endret) feilpost Endret 2. september 2018 av robertsoevik feilpost Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 12. september 2018 Forfatter Del Skrevet 12. september 2018 Det er bra at mange av dere er fornøyd med å handle med Island 4x4. Jeg var også fornøyd. Helt til jeg fikk en feilvare. Ny OEM radiator som var lekk. Etter første mail til dem fikk jeg tilbakemelding om at de skulle ordne opp. Dette var tredje radiatoren som var lekk. Naiv som jeg var kopierte jeg mailen til forumet - (på forespørsel) I ettertid har jeg skjønt at meningen med tilbakemeldingen var at folk på forumet skulle se at Island 4x4 ordner opp. Siden har jeg aldri hørt fra dem. Et svik – spør du meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimenMS Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 (endret) De svarer super sjeldent på e mail punktum Ring de og de svarer og hjelper deg med engang TLF nr er 00 44 1622 693 884 Du må ha klar ordre nummeret ditt da, så de finner deg lett i systemene sine, det er det eneste du må ha klart, resten fikser du via telefon. De snakker Engelsk, så er en fordel om du kan litt iallefall Lykke til Jeg har sikkert kjøpt deler for nermere 100k fra dem de siste årene, hadde samme problem med de før, jeg begynte å ringe de dagen etter jeg bestilte Har fått delene 2 dager etter jeg har bestilt fra dem, det er rekord da. Rekorden fra england og deler er det fortsatt Turner Engeneering som har, halv dag fra bestilling til den er hjemme hos meg. Endret 12. september 2018 av SimenMS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 11. november 2018 Forfatter Del Skrevet 11. november 2018 For ca 2 mnd siden fikk jeg returpapirer på den defekte radiatoren via DHL - fra Island 4x4 Radiatoren ble umiddelbart sendt tilbake til England. Da hadde jeg et håp om å få refundert noe av de 4000.- som radiatoren totalt kom på. Jeg har purret på - men har ikke hørt noe fra de. Dette er ganske enkelt elendig kundebehandling. Og det frister ikke å handle med de igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Mine erfaringer er at de suger på reklamasjoner og garantisaker. Men de er ofte billigst med god margin når man handler store ting. Så har ett litt delt syn på å handle derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Etter at de løy til meg på tlf, så bestemte jeg meg for å sette dem på "no need to shop there"-lista mi. Min erfaring er at om folk ikke tar deg seriøst før bestilling så øker sjelden kundeservicen etter at bestilling (og penger) er oversendt. http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/85788-island-4x4/&do=findComment&comment=946714 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sealt Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 6 timer siden, Velocette skrev: For ca 2 mnd siden fikk jeg returpapirer på den defekte radiatoren via DHL - fra Island 4x4 Radiatoren ble umiddelbart sendt tilbake til England. Da hadde jeg et håp om å få refundert noe av de 4000.- som radiatoren totalt kom på. Jeg har purret på - men har ikke hørt noe fra de. Dette er ganske enkelt elendig kundebehandling. Og det frister ikke å handle med de igjen. Kontakt banken og be de om og kreve pengene igjen. https://e24.no/privat/penger/slik-krever-du-penger-tilbake-fra-banken/22771330 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mys Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Hei Sikkert dårlig info fra Island 4x4, men har snakket med Sam idag, han bekrefter at radiator er motta og har betalt for vat. og frakt Radiatoren er sendt til Land rover for reklamasjon det tar 6- 8 uker, saken er ikke glemt Vi for håpe på en snarlig løsning VH Mys Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Ja slikt tar ofte utrolig lang tid, De sender jo bare reklamasjonen videre til produsenten som skal avgjøre saken. Tror også at Island 4x4 er ett nokså "lite" foretak, da blir det fort litt sånn dessverre. Som eks så måtte jeg for flere år tilbake også reklamere på en lekk radiator til RRp38, levert fra Famous Four. Jeg sendte de kun bilder av lekkasjen med radiator montert i bilen og de sendte umiddelbart meg en ny. trengte ikke å returnere varen. Så Famous four er meget god på reklamasjon, Lrdirect også for den saks skyld. Men Island 4x4 må vi la få bruke den tiden de trenger før vi kan gi tommel opp eller ned. De er jo da veldig god på pris og valgmuligheter innenfor kvalitet. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Mulig du har rett Brage, men det er faktisk alminnelig folkeskikk og fortløpende holde kundene oppdatert om status da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 4 minutter siden, JokerS30 skrev: det er faktisk alminnelig folkeskikk og fortløpende holde kundene oppdatert om status da.. Ja, selvfølgelig. De synes kanskje slikt er litt vanskelig. De burde trene litt mere på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 1 minutt siden, Brage skrev: Ja, selvfølgelig. De synes kanskje slikt er litt vanskelig. De burde trene litt mere på det. Ydmykhet ER vanskelig. Jeg prøvde det en gang. Det var ikkenoe for meg ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.