JEJ Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Hei. har en fordelingskasse i D2a 2003 mod som er mistenkelig slakk. Hva er greia da? Bytte til en brukt med mindre slakk, eller overhale den jeg har? Og er dette noe man kan ordne selv med et middels utstyrt hobbyverksted og normalt antall tommeltotter? Eller er alternativet en kombinasjon, få tak i en brukt en og overhale den før man bytter i bilen? Hva er det spesifikt inni der som har en tendens til å bli slitt? JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Hvor mye slakke? Jeg har tilgode å se en engelsk fordelingskasse med diff som ikke har slakke. Kjenner du slark i drivlinjen når bilen brukes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 27. august 2018 Forfatter Del Skrevet 27. august 2018 Det klunker litt innimellom og legger jeg meg under bilen og tar tak i begge drivakslene og vrir frem og tilbake er det nok en kvart omdreining tenker jeg... Men den funker jo selvom jeg kanskje mistenker at den er årsak til litt viberasjoner i visse turtallsområder/hastigheter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Slark opp-ned, altså ikke i rotasjon kan gi vibrasjoner. Slark i rotasjon skal igrunnen ikke gi annet enn et smell ved igangkjøring. Slakke i splines derimot vil gi vibrasjoner. Dvs, slark der mellomaksling sklir inn i hverandre. Men oftest er det mellomakselkryss som gir vibrasjoner, og med dobbeltledda aksling fram ville jeg vært nøye med sjekk der før noe annet. For å sjekke senterlager må akslingen løsnes fra fordelingskassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 27. august 2018 Forfatter Del Skrevet 27. august 2018 Har ingen indikasjon for at kryssa i fremre mellomaksel er dårlige da de virket ok sist jeg hadde akselen ute. Men har alle delene og ser om et bytte kan hjelpe litt ihvertfall. En titt i Workshop-manualen så ser en overhaling relativt omfattende ut... JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Hvordan sjekket du senterlageret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 27. august 2018 Forfatter Del Skrevet 27. august 2018 Vasket, renset, bente og vridde, dro og bøyde og smurte opp med nytt fett. Ingen tegn til slakk eller motstand. Hvordan skal det sjekkes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Ikke lett å bli klok på igrunnen. Man må, som du skriver, bøye og vri rundt og kjenne om det lugger. Fikk du smurt senterlager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg bytta kryss og senterlager da jeg fikk vibrasjoner over 90 kmt. Det nyttet ikke. Det ble ikke bra før jeg skifta balatakobling og senterforinga på bakre innfesting til mellomakslingen bake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.