Land Rover for alle penga Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Turbo ville jeg sjekket. Hvis den svetter et sted i dieselsystemet som du skriver, er det ikke bra. Kan bli falskluft. Bytt kobberringer. Matepumpe er også noe jeg ville bytta. Endret 30. august 2018 av Land Rover for alle penga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Skal sjekken slangen også. Satt på ny fra TESS for kort tid siden. Ser også videre på svetting på bajonettkobling. Ny matepumpe er ført opp på handlelista. Endret 30. august 2018 av Magnus73 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Prøv å roter veiv en kvart omdreining og sjekk matepumpe en gang til. Du har nok bare vært uheldig med posisjon. Se etter om du har skade på første slange etter turbo, der er det en 90 grader som på original oppsettet kan slippe ut luft i noen tilfeller ved belastning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 1. september 2018 Forfatter Del Skrevet 1. september 2018 11 timer siden, pickup skrev: Prøv å roter veiv en kvart omdreining og sjekk matepumpe en gang til. Du har nok bare vært uheldig med posisjon. Se etter om du har skade på første slange etter turbo, der er det en 90 grader som på original oppsettet kan slippe ut luft i noen tilfeller ved belastning. Veiv? Jeg er relativt grønn når det gjelder motor. Kamaksel? Regner med at pumpa styres av denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Vri nøkkel så motoren går rundt. Pumpa drives av kamaksel. Står kamen på høyste løftepungt vil ikke pumpa ta. Kjører du startmotoren et lite knepp vil kamaksel dreie rundt nok til at pumpa tar tak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 1. september 2018 Forfatter Del Skrevet 1. september 2018 Ok, har kjørt en halv tank iblandet litt to-taktsolje. Syns ting ikke hører så allerverst ut nå. Video - kaldstart VID_20180901_184728.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Har du tom dieseltank? Virker ikke turteller etc? Mangler du lading? Hva er den forferdelige tikkelyden? Ladelampa lyser ikke når tenning er på, og da vil ikke dynamo lade. Sjekk pæren i lampa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 1. september 2018 Forfatter Del Skrevet 1. september 2018 Instrumentpanelet kommer og går, usikker på om det er kontaktfeil eller noe annet. Lyden skyldes noen løse plastlister og nøkkelknippet - holder på med utbedringer. Pæra skal sjekkes. Matepumpa tok bedre nå enn sist, mulig kammen sto litt gunstigere til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Turtelleren får signal fra dynamoen, merket med 'w' bak på dynamoen. Virker ikke turtelleren lader den heller ikke. Dvs, så lenge ladelampa ikke fungerer. Fyll opp tanken. Leting etter feil på nesten tom dieseltank gjør ikke ting bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 1. september 2018 Forfatter Del Skrevet 1. september 2018 13 timer siden, pickup skrev: Prøv å roter veiv en kvart omdreining og sjekk matepumpe en gang til. Du har nok bare vært uheldig med posisjon. Se etter om du har skade på første slange etter turbo, der er det en 90 grader som på original oppsettet kan slippe ut luft i noen tilfeller ved belastning. Jepp, der var ting ikke helt på stell. Det er surret en tettepakning rundt hull i 90 grader'n. Det går nok ut luft, virket ikke særlig bra. 9 minutter siden, lafterolf skrev: Turtelleren får signal fra dynamoen, merket med 'w' bak på dynamoen. Virker ikke turtelleren lader den heller ikke. Dvs, så lenge ladelampa ikke fungerer. Fyll opp tanken. Leting etter feil på nesten tom dieseltank gjør ikke ting bedre. Sjekket dynamo, ledning er på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Ut med instrument og sjekk ladelampe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 1. september 2018 Forfatter Del Skrevet 1. september 2018 Når vi nå er inne på det så kommer turteller, temp.kjølevæske, mengde diesel og speedo etterhvert som bilen ruller. Noen ganger ved start andre ganger litt lengre tid, særlig speedo. Trip og odometer funker ikke pt. Hull i eksosrør rett ved utgang fra turbo, påvirker det ladetrykket? Eksostape er surra rundt røret, men nå er det tynnslitt over hullet rett før 90 grader'n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Hvilken dynamo har du i bilen? Kommer motoren din fra en discovery eller defender? Motorkraft forsvinner når ladeluft slipper ut i første sving. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 Kommer fra en disco 1. Ulyden i snutten skyldes løs låspinne i døra. Fiksa nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 Hullet det er snakk om ved turboen er ikke på luftsida, men på eksossida, downpipen, om jeg har skjønt det rett. Her er det ikke helt tett og kan sikkert gi noe eksos ut, vil det påvirke turboen på noen måte? Hullet er nå utbedret. Testet bakken i går og motoren jobbet villig opp uten noe form for antydning av å dø ut. Kurert? Andre ting som bør sjekkes for å sikre at motor er tipp topp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Sett inn bilde av feilen med downpipe. Godt at den virker, det er viktig å følge opp service - dess eldre den blir, jo viktigere..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Sånn, da har jeg tatt en ny runde. Dynamo ser ut til å ha tatt kvelden eller i ferd med det, kun 12,4 volt på polene når motorn går. Her skal det vel være litt over 14 volt? Lappet eksosrøret ut fra turbo i går. Satt på en metallbit med klemmer og tettemasse samt varmeskjold over det igjen, røret går jo rimelig nært startmotoren. Før: Etter: Endret 4. september 2018 av Magnus73 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Som sagt, dynamo vil slite med å lade når ladelampa ikke virker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 5. september 2018 Forfatter Del Skrevet 5. september 2018 Ok, fikser det straks. Takk for all hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 5. september 2018 Forfatter Del Skrevet 5. september 2018 Var nettopp en tur på de lokale bensinstasjoner, og varselpærene var ikke akkurat standard hyllevare. Bedre utvalg i pølser for å si det sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Jeg ville sjekke ut om det er en lekkasje på slangen som ligger inntil støtdempertårn, det vil forklare motorkraft svikt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 5. september 2018 Forfatter Del Skrevet 5. september 2018 Sjekket ut i går, gummi virker myk og uten hull. Slangeklemmer ble etterstrammet og metallstussen til intercooler virket hel. Sjekket også intercooler, kun en svak tynn hinne med olje. Ikke synlig, kunne bare kjenne det med fingrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Syk dynamo kan også forårsake at ladelampa ikke virker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 6. september 2018 Forfatter Del Skrevet 6. september 2018 Lokal delepusher fant noen pærer til meg til slutt. Ser det står i manualen at det skal være 2 watts pære til ladelampa, men jeg finner bare 1,2 watt og 3 watt. Må det være 2 watt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Prøv med 1,2 først. Har du sjekket om pærene er gått ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.