Gå til innhold

arbeids/dugnads treff Elvedalen 6.10.2018


jope

Anbefalte innlegg

hei

 

Det vil bli et arbeids/dugnadstreff i elvedalen 6.10.2018.. Det vil være mulighet for å komme fredag  hvis noen ønsker det.. De som ønsker å komme fredag skriver det i denne tråden. 

 

 

Utstyr vi trenger er: 

- arbeidslyst 

- motorsag

- kvistsag

- minigraver/graver (ta kontakt så blir vi enige om pris hvis noen har dette tilgjengelig

- traktor m/henger

- bilhenger for å kjøre ut ved/busker fra området.

 

Vi vil også se på mulighet for å få tilkjørt stein til området som vi da tenker å evnt. få flyttet ut i rundkjøringen i crossløypa.

 

Velkommen til et sosialt arbeids/dugnads treff :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å ønske å ankomme fredag + tak over hodet.

Lurer på å ta med ATV(arbeidsmaskin) og lett liten !  flatvogn i stedenfor Poletta hvis nøden er der for arrangøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som Gaute : E kroppen på høyde med lysten , så...….:D

Kommer fredag , satser vel på hjemreise søndag ?

Medbringer : motorsag , mat og drikke , samt  eget "husvære":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Minner om dugnadstreffet :)

 

Viktigste på dugnadstreffer er godt humør og arbeids innsats.

 

utstyr som vi behøver er : 

 

- motorsager

- tilhenger(e) --> gjerne en par som også kan dras med rundt i deler av løypene for opplasting av busker i passende størrelser og kvist

- ryddesager

- spader

- krafse

- traktor gjerne med henger/lasteapparat

- gravemaskin

 

 

For dere som har tilgang på maskiner/traktor  kontakt undertegnede så blir vi enige om pris for leie av utstyr. 

 

 

 

Det må nødvendigvis kjøres litt i løypene også for å inspisere hvis det var noen som var redd for at bilen må stå helt i ro:)

 

Avd. øst vil holde pølser, drikke  osv. til sultne arbeidsjern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎08‎.‎2018 den 20.29, gautes skrev:

Regner med å ønske å ankomme fredag + tak over hodet.

Lurer på å ta med ATV(arbeidsmaskin) og lett liten !  flatvogn i stedenfor Poletta hvis nøden er der for arrangøren.

 

Jeg når ikke å komme før lørdags morgen, Gaute, så om du ønsker kan du ta med vogn på fredag og jeg ta med ATV og flak på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan stille på lørdag. Jeg kan ta med polynorm henger til utkjøring av kvist og rask. Tar også med motorsag, spade, spett, og krafse. Får se om jeg får med meg samboer også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som vi har fått leid inn to små gravere, vi jobber med saken å få tak i helst to traktorer med liten henger..

 

evnt. bilhenger som tåler litt masse kan også benyttes.

 

Ellers ser det ut som det kommer en del som har lyst til å være fra fredag til lørdag og det er jo alltid hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Området vil IKKE være åpent for vanlig kjøring under dugnadstreffet.. 

 

Mye av dugnadsarbeidet krever dog at det blir kjørt bil rundt i løypene slik at dere som er med på dugnaden vil få kjørt en del allikevel.. 

 

Vi satser på at dere som deltar på dugnaden blir delt opp i lag / grupper slik at vi får kommet gjennom mye av oppgavene som skal løses.. 

 

- hugge busker / kviste 

- kjøre ved/busker ut av området og frem til gapahuk

- bistå graver/traktor i lossing/utlegging av masse. 

 

minner om at utstyr som trengs er : 

- krafse

- øks

- spade

- tau

- tilhenger

- motorsag

- spett

- GODT HUMØR og arbeidslyst :)

 

Vi holder grillen varm ved lunsjtider og frister med lang rund mat med rødt og gult garnityr samt noe å leske strupen med .

 

 

noen kommer fredagkveld og dere som ikke har mulighet til det ønskes velkommen så tidlig som mulig på lørdagsmorgen

 

For spørsmål eller andre ting er det bare å kontakte undertegnede

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger gjerne flere enn de som har meldt sin interesse :)

 

Fint om dere enten skriver her eller på facebook om dere kommer så vil det hjelpe på litt i planleggingen av hvor mye vi kan rekke og hvor vi setter fokuset, samt hvor mye mat vi skal kjøpe inn :)

 

 

Alle er hjertelig velkommen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, jope skrev:

Vi trenger gjerne flere enn de som har meldt sin interesse :)

 

Fint om dere enten skriver her eller på facebook om dere kommer så vil det hjelpe på litt i planleggingen av hvor mye vi kan rekke og hvor vi setter fokuset, samt hvor mye mat vi skal kjøpe inn :)

 

 

Alle er hjertelig velkommen:)

 

"Vinduet" er FREDAG ETTERMIDDAG/KVELD og LØRDAG her Jøran, ikke Søndag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, robertsoevik skrev:

 

"Vinduet" er FREDAG ETTERMIDDAG/KVELD og LØRDAG her Jøran, ikke Søndag???

 

Det stemmer.

 

Vi avslutter lørdag ettermiddag hvis ingen har veldig lyst til å være over til søndag. Jeg har dessverre ikke mulighet på søndag og må hjem utpå kvelden lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2018 den 23.27, krokansjefen skrev:

 

Jeg når ikke å komme før lørdags morgen, Gaute, så om du ønsker kan du ta med vogn på fredag og jeg ta med ATV og flak på lørdag!

 

Aj. Så ikke denne før nå og vinterparkerte vogna i dag tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...