LandyNoob Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Jeg har vært på EU-kontroll. Og siden pristilbudet fra verkstedet var i det dyreste laget og at jeg egentlig hadde tenkt å lære litt mer om skruing tenkte jeg å fikse tinga selv. Først av alt så mangler jeg verkstedmanual og delekatalog. Skulle helst hatt dette i PDF. Jeg har lett litt, men ikke funnet, kanskje det er noen av dere som vet om hvor det er mulig å få tak i? Bilen er en 2003-modell. Lekkasje fra dieselfilter: Det ser ut som det kommer fra bunnen, det er tørt rundt koblingene. Kanskje en pakning? Slark i pitmannarm: Tenkte først å bytte hele armen. Kanskje dobbeltsjekke at splines'ne ikke er slitte. Slitte foringer i a-ramme: Kun på venstre siden det var slitt, men greit å bytte jevnt. De på verkstedet ville faktisk bytte hele a-ramma for de mente det ville være vanskelig å gjøre jobben uten å kutte i a-ramma, at ting mest sannsynlig satt fast. Jeg er veldig skeptisk til det. Jeg vurderer å prøve å ta ut hele a-ramma for å få en kollega til å presse ut foringene med en presser. Vurderer i samme slengen å bytte kula bak. Har sett at en får kjøpt ferdig kit, type: https://www.paddockspares.com/fulcrum-bracket.html. Kanskje lettere å bytte en å bare bytte kuleleddet? Så sitter jeg å vurderer om jeg skal begynne å demontere litt før jeg bestiller deler, så jeg ikke bytter mer enn jeg må. Hva tenker dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Nå vet jeg ikke hvem du fikk tilbud fra, men du kan jo prøve å shoppe litt rundt hos forskjellige verksteder? Jeg har selv Defender TD5, og har veldig god erfaring med både Sandmo i Drammen og Strømmen Bil. Minuset er jo at du ikke lærer noe selv... Hvis du er usikker på hvor du skal bestille deler fra har jeg i det siste fått veldig god erfaring med EWS. https://www.wint-imp.no/ Var ikke til mye hjelp det her men, lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandyNoob Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Det er for å lære selv også. Et annet pluss er at jeg har tenkt å ha denne bilen i mange år, så da er det greit å bli kjent med den først som sist. Det er alltid kjekt å høre hvor folk har gode erfaringer hen Takk skal du ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ø.Trovum Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Hadde slarkete pitmanarm på min 90 ved splines på sektoraksel. Strammet mutteren og det ble bra i en måned.Byttet armen og det ble bra en måned til. Kjøpte en brukt styresnekke med arm og har kjørt ca. 100000 km. etterpå , fortsatt ingen slark. Hvis splines er slitt må nok snekka byttes for å få det helt bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Ang filteret så er vannsenor i bunnen. En gummi pakning mellom den og filteret. Gjør rent, kjør litt og se etter hvor det lekker. Noen har også fått lekkasjer fra selve filterhuset, men det er ikke så vanlig. Pakning på toppen av filteret også. Hvis filteret på defender ligger bak høyre bakhjul, som på disco, så kan rust og steinsprut lage hull også. leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Filteret sitter foran bakhjul, på min i egen boks, godt skjermet. Bytt dette og bryteren under om den fremdeles er tilkoblet, så går du vinteren trygt i møte. Spray rundt foringer når du har fått ned ramma, så kan det gå fint med kraftig hydraulisk presse. EWS på Lierskogen ligger jo ikke lange turen unna og er kjekk å ha når vi trenger noe litt fort, "småtterier" som dette er ihvertfall greit å ta fra ham. MVA, frakt og gebyrer spiser nok opp prisforskjellen i forhold til på Køløya. Men har bestilt fra Paddock selv. Og Famousfour. Det er selvsagt og et par andre som er gode/trygge som jeg ikke har handlet fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandyNoob Skrevet 5. september 2018 Forfatter Del Skrevet 5. september 2018 Jeg har fått ny pitmanarm i posten nå. Hvilket verktøy er greiest å bruke for å få av den gamle? Må jeg få tak i avdrager med to armer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Det er som regel det enkleste. Gubbdagis har til en hundreogfemtilapp. Gi den gamle godt med penetrerende olje før du kjører ned og henter en, så løsner den lettere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Holder den til 150,- skal jeg kjøpe en også. Har en til 20x den prisen og selv den sliter av og til. Da kommer vinkelsliperen fram også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 14 minutter siden, gautes skrev: Da kommer vinkelsliperen fram også. 5hk, 400mm roterende universalpipe er undervurdert verktøy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baklengs Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Jeg byttet hele a-rammen på min 90 nå i våres. Satte da inn kuleledd med smørenippel. Hadde også tenkt å bare bytte foringer, men så sammensveiset som alle delene i a-rammen var blitt fant jeg ut at jeg heller unnet meg alt nytt. Kjøpte galvanisert fra yrm. Veldig grei jobb når man sparer seg for arbeidet med å få ut gamle foringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Er det mansjett på kulene for å forhindre støv og dritt å trenge inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baklengs Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Det var hvertfall det på den kulen jeg kjøpte nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandyNoob Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Jeg har fått løsna dieselfilteret, men sliter med å få av vannsensoren fra filteret, den bare sviver og det skal vel egentlig være gjenger der? Er det bare å ta baufila fatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Eller monter filteret uten sensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Dropp sensoren.Gir mer feilmeldinger enn fakta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandyNoob Skrevet 18. september 2018 Forfatter Del Skrevet 18. september 2018 Så da lar jeg bare den hvite 'dingsen' sitte på på bunnen av dieselfilteret? Og hva bør jeg gjøre med kontakten til ledningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Jepp. Trekk til bunnpluggen litt forsiktig hvis det trengs. Jeg har pleid å klippe av kabelen tett inntil kontakten slik at bare støpselet blir igjen og tetter kontakten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandyNoob Skrevet 18. september 2018 Forfatter Del Skrevet 18. september 2018 Tusen takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.