Gå til innhold

Defender 130 ønskes


ovik

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å kjenne på trangen til å ha en Landrover igjen.

Denne gangen er det en 130 som står på ønskelisten.

Alle trenger jo en liten lastebil, og jeg "trenger" også en som kan brukes med en camper på platten til turbruk.

Den behøver ikke være ny og flott, men den bør ikke være rustspist, og den bør være i OK bruksstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en 130 av en på Forumet i sommer planen var å totalrenovere den hos 4land, men der var det ventetid og nå skjer det ting som gjør at jeg vurderer å selge den igjen. Det er en 98 modell med 340 000 km på klokka. Dørene er modene for en utskiftning ellers så syntes jeg den er fin. Han som hadde den før meg er mekaniker og mye er byttet. Jeg syntes ihverfall jeg gjorde et god kjøp og det syntes jeg fortsatt. Du får ta kontakt om dette kan være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Riskokere er undervurdert. Spesielt om man ser etter 130`

 

Jeg leita i over 2 år, og ga opp. Var så på en " kjempefin " som kun trengte slitedeler for 30-40 000kr, ( alt var i praksis kjørt helt i fillebiter ) omtrent alle karosserideler måtte man ha nye ( dørene var rotalt rustet i småbiter, skjermer og panser var rundbulket så til de grader ), samt ny ramme hos en selger

Han var heldigvis  over " småfeilene " og forlangte dermed bare 279 000,- eller hva det nå var. Jeg var mest sur for at jeg brukte en halv lørdag for å reise å se på driten. 

 

Før jeg hadde kunne bruke den bilen, hadde den antagelig kostet meg nærmere 400 000kr, selv med ivrig pruting...

 

Da ga jeg opp, og kjøpte Japaneseren. Den fikk sin første feil på 2 år nå i uka som var, et defekt mellomakselkryss.

Jeg elsker LR i alle fasonger og størrelser (OK; ikke superfan av seriebiler da, selv om jeg har hatt det også ) men prisene på 130` gjorde meg rett og slett uvel. Eneste som var værre, var snittet på den tekniske tilstanden på de 3-4 jeg så på den gangen. 

 

Problemet med "min "generasjon riskoker, er at den har veldig kort akselavstand. Camperen må ikke være for stor, for da blir det tull. Må du forresten ha mange seter, eller klarer du deg med færre ? En god venn av meg selger en GD300 exmil med camperkasse bakpå, den bilen er godt tatt vare på vet jeg.....

og før noen hyler, GW er også tøffe biler !

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Det ble en Isuzu tilslutt. Kjøpte den senhøsten 2018, og supplerte med camper samme høst/vinter. 

Fin 2010 modell med ca 150000 på telleren da jeg kjøpte den. Helt problemfri bil.  Ikke som å kjøre LR, men flott til sitt bruk.  Bakseter har den fått også nå.

 

Har kjørt tusenvis av kilometer med camper på platten i inn- og utland.

 

For å dekke behovet for engelsk bil kjøpte jeg en MGB fra 1963 nå i sommer.  Foreløpig bare behov for lufting, bensin og litt oljeskift.  Skulle hatt eksperthjelp til forgasserjustering, men det får vente til neste sommer.

20210731_175402.jpg

20210807_172203_01.jpg

Endret av ovik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...