Gå til innhold

255/85/R16 på 8" felg.. Vil det passe til Serie III Ex Mil


oterpoter

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har kjøpt felger og dekk fra Nomax, og de anbefalte denne kombinasjonen.

Jeg har nå blitt litt nervøs for om det kan bli litt trangt.. og at fremhjulene vil subbe i ramma/skjerm etc.

Er det noen her inne som har 8" felg... med 255/85/R16..

Har forsøkt å se på en nett kalkulator for å se om det skal passe, sammenlignet med 9.00 x 16 hjulene, uten at jeg har blitt klokere.

Så om noen har erfaring med disse dimensjonene, syng gjerne ut.

Jeg får vel uansett sette på hjulene nå snart og se om de tar borti...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fasiten, men de 8x16" felgene som står på nomax sin side har et innpress på -25. Orginale exmil felger mener jeg ha rundt +20 i innpress. Dvs at disse felgene vi bygge 45 mm lengre ut. Så subbing i ramme blir det ikke, men om de er innenfor skjermene er er annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet innpress på originale.. var det -20 eller +20.. fordi med -20, så kan mitt hjul ta borti støtdemper...

med +20 så er det jo 40mm mer plass mellom hjul og demper, og følgelig større sjans for at hjulene mine passer..

 

Det kan se ut som originalt så varierer innpress mellom 0 og 46mm... 

og det er good news for me..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...