Gå til innhold

To-krets bremsesystem i Serie 2A


morini

Anbefalte innlegg

Jeg har en ganske original ´68 modell som jeg vurderer å bygge om til to-krets bremsesystem. Til tross for at jeg sterkt misliker å kappe i en original skjerm for å få plass til ny pumpe, tenker jeg at bilen skal brukes og da er det en ekstra sikkerhet med oppgraderte bremser. Bortsett fra evnt forringet samleverdi uoriginal løsning - er det noen ulemper med en slik oppgradering? Er det noen som har pedalsett og bremsepumpe til salgs? Stor takknemlighet tilbys også for erfaringer fra seriebileiere som har bygget om.

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hei Gaute

Takk for svar. Jeg fant ikke så mye på forumet om dette, så jeg ba verkstedet sette i gang med ombygging i forbindelse med en overhaling av bremsene. Det viste seg å være en av de dyreste beslutningene jeg har tatt. Jeg ønsker ikke å henge ut et verksted jeg egentlig hat godt inntrykk av, men de burde tatt en telefon da arbeidskosten alene passerte markedsverdien på bilen. Puh - puste med magen. Går bedre nå. 

 

Jeg må bare huske å gjøre mest mulig selv, men når det gjelder bremser vil jeg at alt skal være på stell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg glad at det ikke var Serie 1. Over fem hele arbeidsdager for denne ombyggingen var mer enn nok omfattende for meg:-)

 

Jeg kan ta bilder i morgen. Satser på å hente bilen da. Uka startet litt mer travelt enn planlagt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...