Gå til innhold

Lumenition Ignition System Upgrades, erfaringer??


oterpoter

Anbefalte innlegg

Jeg har montert endel av dem og ikke hatt problemer.

Men feilmonterte kabler og sprukket propell vet jeg har skjedd.

Sideveis slakk i fordeleraksel påvirker ikke tenningstidspunktet med Lumenition.

Slakk mm i sentrifugalvektene gjør dessverre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønte omtrent halvparten av det du skrev, men tolker det dithen som at dette fungerer...

er det noe du ville sagt tommelen opp for eller ei?

 

PS. hvordan finner jeg ut compression ratio til bilen?

ser det er to muligheter her... 

Jeg ser litt på sivil tenning, og de spør om dette, samt om det er alternator or dynamo fitted. 

dess mer jeg holder på med denne bilen, dess mer skjønner jeg hvor lite jeg skjønner..

 

unknown unknowns...

unknown knowns..

known unknowns.

known knowns..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompresjonen kan finnes via motornummeret.

Ta bilde av dynamoen så skal vi fortelle deg hva du har.

Ytterst sjelden S3 hadde likestrømsdynamo orginalt.

Alternator(vekselstrømsdynamo) var standard på norske biler.

Importbiler unntatt.

 

Det finnes flere forskjellige produsenter og det kommer sikkert flere på banen med sine erfaringer med andre.

Jo mindre modding , jo mindre pes når noe streiker.

Men jeg har kun hatt en feil selv og det var da noen skulle koble på nytt batteri og polariteten ble feil.

Da slapp røyken ut av hjernen og den sluttet å virke.;)

 

Om du , og andre , kunne legge inn bildataene i signaturfeltet ville det bli færre poster med misvisende opplysninger.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår SII har hatt Lumenition i en 20års tid. Før det måtte stifter og kondensator av og til byttes.

 

Skiftet riktignok Lumenition-enhet en gang for 8-10 år siden da bilen ofte stoppet på uforklarlig vis tiltross for nok bensin . Gaute lånte meg et lysorgel til å overvåke tenning og jeg målte & målte helt til jeg dro innom Lumenition og tok med en ny en. Den gamle ble kassert. Justismord  , det var slett ikke Lumenition som sviktet. Årsak til tenningssvikt; min slumsete montering av en formotstand til coilen ga kortslutning når en allerede minimal avstand til gods krympet ved varm motor. 

 

p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...