Gå til innhold

RRC 87/94 - slark i rattstammen


Magnus73

Anbefalte innlegg

Rattet kan beveges ut og inn noen millimeter når jeg sitter i førersetet. Kjenner en del slark når jeg tar tak i rattstammen som kommer ut av torpedoveggen i motorrommet. Finnes det lager som kan byttes eller må hele rattstammen skiftes ut?

Endret av Magnus73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er vel ikke akkurat noen hast. Bilen ble nettopp EU-godkjent, men det kan bidra til en bedre kjørefølelse. Merker at det er litt slakk og småkniper litt ved sving. Ikke urovekkende mye så om det ikke finnes noe mulighet for lagerbytte etc. så avventer jeg til det dukker opp en rattstamme uten for mange kilometer. Har sett bilder på nett av lager som står oppført som "Steering Column Bearing RTC3982", men jeg aner ikke hvor denne skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eventuelt leddet på rattstammen - om man har slikt på RRC? :)

 

Om det begynner å bli slitent, så får man jo gjerne både slark og "kniping". Kan jo begynne med litt god gammeldags smøring og se om det letner. I såfall har du eventuelt funnet synderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt utslitt ledd mellom torpedo og snekka på min, jo værre jo mer dødgang på rattet men null teleskopratt. Såvidt jeg kan huske fra taklingen med problemet må problemet ditt være på innsiden av torpedoveggen, uten at jeg har studert innvendig rattstamme mer enn jeg måtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2018 den 7.28, lafterolf skrev:

Gjorde der for noen år siden. Om ikke pleier ABRA kulelagersenter bli redningen.

Husker du fremgangsmåte og eventuelt delenummer? Når jeg søker så kommer det opp varsel om at det er en sikkerhetsdel som ikke skal tukles med og selges kun som komplett del? Finner ikke noe info om oppbygging i manualen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...