Gå til innhold

LED hovedlykter?


tnj

Anbefalte innlegg

Markedet flommer over av 7"-innsatser i alle prisklasser.

Er det noen som har noe erfaring med noen av de som er på markedet?

Deffens hovedlykter er modne for utskifting og da ønsker den seg helst noe som gir godt lysutbytte, men gjerne uten at det koster skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt der jeg er usikker, å kjøpe norskimporterte lamper ser jeg som uaktuelt med de påslagene man opererer med her hjemme. 

Får samme vannfilter til kjøleskap til en fjerdedel av prisen i utlandet i forhold til her hjemme, eksempelvis...

Ser jo og det varierer mye på forbruk, 45W, 75W...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Truck-Lite og er fornøyd med dem. Men som Lafte helt riktig påpeker snør de igjen når jeg kjører fjellet i snøvær. De finnes med varmetråder, men har ille funnet noen som vil selge disse til Norge. Men det ordner seg før vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LED lys uten tråder som varmer opp frontglasset burde vært forbudt vinterstid i Norge. Jeg var i flere skumle situasjoner der frontlyktene hele tiden snødde ned, samtidig som brøytekanter og trafikkbildet gjorde stoppemuligheter sjeldne eller farlige. Legg til noen trailere som står deg i ræva og presser, mens du vet at du må kaste deg ut for å fjerne snø ved første lille lomme.. 

 

Jeg skal nok en gang bytte mine "gode" LED lys med vanlige lys ved første anledning, og sikkert før jeg kjører tilbake til Norge i romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker og!  Regner da og med at disse varmeelementene har begrenset holdbarhet.  Har enda til gode å ha alle fungerende på de Discoene jeg har hatt...

Nå har jeg riktignok og en klar erindring av at når det snør som verst blir det etter hvert en god ansamling av stoffet på frontruta på Defender og da må man allikevel ta en teknisk stopp og børste rent litt. 

Det er spesielt høstkveldene og mørklagte fotgjengere og rådyr som er utfordringen og det jeg har sett av LED nærlys bør kunne gi meg litt bedre forvarsel.

I en flytteeske et eller annet sted har jeg liggende et sett Bosch ekstralykter jeg en sjelden gang får bruk for på langtur, så det ville jo løse jo utfordringene du nevner, Lafte...

Men kanskje løsningen blir LED til ferdigmåkt vær og bytte hovedlykter til vinteren og sette inn halogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...