Gå til innhold

P38 2.5 DSE Fjusker/stopper


Svartbekk

Anbefalte innlegg

Nytt problem med min P38...

På en litt lengre kjøretur (7 mil) begynte plutselig bilen å fjuske. Som at den stoppet et lite sekund.

Skjedde noen ganger, men kom da frem dit jeg skulle.

Bilen ble stående hele dagen og startet greit igjen. Etter ca 3 mil dukket samme problemet opp igjen og ble gradvis verre.

Kjørte inn til siden og ta stoppet bilen med en gang. Kunne skimte en orange lampe, men mulig den dukket opp etter at den stoppet.

Fikk start på bilen igjen, men den ville ikke gå skikkelig. Sto bare å ristet.

Fikk lirket den opp på turtall og da gikk den som normalt, så da ble det til at jeg kjørte hjem i 2. gir.

Så fort turtallet gikk ned mot 2000 rpm, begynte fjuskinga. Alt over gikk fint.

Når jeg kom hjem gikk den plutselig helt som normalt igjen...

Har brukt den på flere kortere turer etter dette, ingen feilslag.

 

Hva er dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfører seg helt likt. Vært litt av og på med problemene, men nå etter ferien da den hadde stått en måned var den helt bananas. som du skriver nevner med høyere turtall går den fint.

Fant ingen feilkoder på ECU med nanocom.


Funnet ut noe mer?

Virker jo som dieseltilførsel kutter av en eller annen grunn.

 

Noen som har erfaring? Kan det være luft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det var pluggen på ledningen fra dieselpumpen som hadde dårlig kontakt. Etter jeg tok denne opp og rengjorde så startet bilen rett opp og la seg på stabilt turtall og har fungert uten feilslag fra da.

 

Så nå er videre å se på kompressoropplegget som virker litt overivrig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 29.8.2018 den 13.20, Pettur skrev:

Ser ut til at det var pluggen på ledningen fra dieselpumpen som hadde dårlig kontakt. Etter jeg tok denne opp og rengjorde så startet bilen rett opp og la seg på stabilt turtall og har fungert uten feilslag fra da.

 

Så nå er videre å se på kompressoropplegget som virker litt overivrig....

 

Sliter fortsatt med det samme.

Skal prøve det samme som deg! De fleste feilene på denne bilen har vært pga. dårlig kontakt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har du sjekket om det er lekkasje på et av dieselrørene mellom pumpa og toppen?

Hvis klemma som skal holde rørene adskilt har slitt seg, vil rørene gnage hull på hverandre grunnet vibrasjoner. Bilen starter og går likevel, så fremt det kun er lekkasje på ett rør, men vil jage litt og miste effekt. På tomgang vil den derimot høres relativt fin ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...