Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
Svartbekk

P38 2.5 DSE Fjusker/stopper

Recommended Posts

Nytt problem med min P38...

På en litt lengre kjøretur (7 mil) begynte plutselig bilen å fjuske. Som at den stoppet et lite sekund.

Skjedde noen ganger, men kom da frem dit jeg skulle.

Bilen ble stående hele dagen og startet greit igjen. Etter ca 3 mil dukket samme problemet opp igjen og ble gradvis verre.

Kjørte inn til siden og ta stoppet bilen med en gang. Kunne skimte en orange lampe, men mulig den dukket opp etter at den stoppet.

Fikk start på bilen igjen, men den ville ikke gå skikkelig. Sto bare å ristet.

Fikk lirket den opp på turtall og da gikk den som normalt, så da ble det til at jeg kjørte hjem i 2. gir.

Så fort turtallet gikk ned mot 2000 rpm, begynte fjuskinga. Alt over gikk fint.

Når jeg kom hjem gikk den plutselig helt som normalt igjen...

Har brukt den på flere kortere turer etter dette, ingen feilslag.

 

Hva er dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min oppfører seg helt likt. Vært litt av og på med problemene, men nå etter ferien da den hadde stått en måned var den helt bananas. som du skriver nevner med høyere turtall går den fint.

Fant ingen feilkoder på ECU med nanocom.


Funnet ut noe mer?

Virker jo som dieseltilførsel kutter av en eller annen grunn.

 

Noen som har erfaring? Kan det være luft?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil hadde en trimboks som var årsak til både fusking og plutselig stopp, mens den og kunne gå 100mil uten symptomer. Ble kvitt problemene når boksen ble koblet ut. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det var pluggen på ledningen fra dieselpumpen som hadde dårlig kontakt. Etter jeg tok denne opp og rengjorde så startet bilen rett opp og la seg på stabilt turtall og har fungert uten feilslag fra da.

 

Så nå er videre å se på kompressoropplegget som virker litt overivrig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 29.8.2018 den 13.20, Pettur skrev:

Ser ut til at det var pluggen på ledningen fra dieselpumpen som hadde dårlig kontakt. Etter jeg tok denne opp og rengjorde så startet bilen rett opp og la seg på stabilt turtall og har fungert uten feilslag fra da.

 

Så nå er videre å se på kompressoropplegget som virker litt overivrig....

 

Sliter fortsatt med det samme.

Skal prøve det samme som deg! De fleste feilene på denne bilen har vært pga. dårlig kontakt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket om det er lekkasje på et av dieselrørene mellom pumpa og toppen?

Hvis klemma som skal holde rørene adskilt har slitt seg, vil rørene gnage hull på hverandre grunnet vibrasjoner. Bilen starter og går likevel, så fremt det kun er lekkasje på ett rør, men vil jage litt og miste effekt. På tomgang vil den derimot høres relativt fin ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×