gautes Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Jeg pleier å risse et langsgående spor midt i anleggsflaten på toppdekselet. Så litt paknigssement o.l. som limer ny pakning ltt fast til dekselet. Settes under press til det er tørket før montering. Pakningssement o.l. på topplokksanlegget er ingen god ide. Det er et h...... å fjerne ved neste skift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 15. april 2019 Forfatter Del Skrevet 15. april 2019 Takker ,det tar eg med meg ang spissing på hjul målte igår : forkant hjul går utover ca 1 cm totalt mer en i bakkant hjul altså 151 fremme og 150 bak høres dette normalt ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Tror seriebilen skal ha tou in. Dvs trangere foran. 1cm er veldig mye. 2-4mm er nok, uten at jeg vet hva det skal være. Jeg har brukt tou out på seriebil og synes de er stødigere sånn, så kanskje kan du justere så du får mindre tå ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 paralellstag foran, juster to.out paralellstag bak , juster to- in Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 (endret) Biler uten eller med sporadisk drift på stiv foraksel har i regelen spissing. Dette fordi forhjulene ønskes å stå i "null" under kjøring da rullemotstand vil presse hjulene bakover. Biler med fast drift på stiv foraksel har i regelen spredning. Dette fordi at hjulene ved trekk vil dra seg sammen i forkant. Så seriebiler skal ha spissing 0-2 mm. Defender ditto spredning. Og så har vi biler med breie felger , spacere og dekk som fucker opp disse orginalmålene. Biler med uavhengig fjæring eller delt aksel har endel andre muligheter også til å løse dette på. Endret 15. april 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 16. april 2019 Forfatter Del Skrevet 16. april 2019 Spissing 2mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 En annen løsning for de eldre av oss er en kirshstang . Men fin løsning det der også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 2. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2019 Hei,trur kanskje eg skal skifte ut master brake,føler alt er prøvd ut rundt om på bremsesko,lufting etc...men pedal er usikker..... 1.er det noen som har en liggende så kjøper eg 2.evt hvem av delepusher i Norge har dette liggende 3.eller e det berre å kjøpe over dammen 4.Denne har tre fester s1 ,kan en bruke en som er beregnet til s2 (to fester), i og med at akslinger og bremser rundtom er s2 Mvh alfred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Det var litt mikk-makk på den masteren ser jeg. Den med tre har vært vanskelig/umulig å få tak i. Du kan fint bruke en master med 2 fester. Du må bare modifisere innfestningen på utriggeren. Husk at en panikkbrems gir mange kilos trykk pga kraft ganger arm på overføringene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 2. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2019 Takker for svar ,da går eg for s2 master,veit du om noen delepusher i Norge som har ? Eller Må eg til England Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Prøv EWS. Erik Winther-Sørensen. 32850540. Man-fre 17-20 er siste oppdatering jeg har. Og utvis tålmod. Mange kunder og kun en flittig maur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 5. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2019 Prøver å finne ut om eg har gjort en feil ved lufting av bremser Før eg satte i gang å lufte så justerte eg bremsebanda med sneglehus justeringa slik bandet tok i trommel så litt tilbake for å kjenne om trommel gikk fint ,så luftet eg bremsene .....kan det være utslagsgivende for dårlig bremsekraft for i skriften står det lufte bremser lengst vekk først osv,så står der juster så sneglehus slik at band tar i trommel så litt tilbake ...hmmmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Du skriver dårlig bremsekraft. Da tenker jeg hard pedal og svak retardasjon. Lav bremsepedal gir også svak retardasjon men årsaken(e) kan være litt forskjellige fra ovennevnte symptom. Og så er spørsmålet hva som er gjort med bremsene i det siste. Deler byttet , justeringer, osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 5. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2019 For å få føleslsen av at bilen bremser skikkelig så må en trykke et partre ganger ,hard pedal når en litt under halvparten nede alle bremssko er skiftet,kaliper , hjulager og oilseal hub skulle gjerne ha viss ka som er diameter innvendig ny trommel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Kaliper har du bare på biler med skivebremser. Mulig du mener bremsepumper. Ta av tromlene og sjekk for svarte flekker. Det er der skoene treffer trommelen. Er det mye grått på skoene bør du pusse vekk svartflekkene og etterjustere båndene. Liten kontaktflate gir lite friksjon mot trommelen og desto dårligere bremseeffekt. Det blir også en viss svikt i skoene som også gir lav pedal. Ta gjerne bilder av skoene så er det lettere å forklare. Justeringen(e) og slakk på pedal og støtstang er også noe å sjekke mht. dødgang. Å kjøpe nye tromler pga dette er svært ofte bortkasta penger . Stripete og urunde tromler er derimot en god grunn. Du må måle trommeldiameter hvis du vil ha riktige deler da jeg synes å huske at akslene dine er uorginale. Det finnes to trommeldiametere. 9 og 10 tommer. Max 0,06 overdim tillatt. Endret 5. juni 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 10. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2019 (endret) Venstre framme,2 bremsepumper,lufting på den nederste... Endret 11. juni 2019 av lervaag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 11. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2019 Driv og skal skifte oilseal Drivaksling bakover - krysset framme og krysset bak sto likt skal det ver slik ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 På 10.6.2019 den 22.42, lervaag skrev: Venstre framme,2 bremsepumper,lufting på den nederste... Ca 50% bremseeffekt på den skoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 16. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2019 5 minutter siden, gautes skrev: Ca 50% bremseeffekt på den skoen. Vil det bli bedre etter hvert eller kan en pusse/slipe ned Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 Ja. Men hjelper fortere å pusse ned litt svart belegg med grov smergel. Husk å få det tilnærmet likt på begge sider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 29. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2019 Da blei det slipt bremsesko forrige uke innimellom alt anna og hatt prøvetur med ned bremsing utover i uka og dei beit meir og meir i dag fekk eg til å med full låsing med hyl og bilen bremsa beint, halleluja Go helg Mvh alfred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2019 (endret) Litt bilder Bilen har fått "nye" dekk 7.5x16 Michelin xpc Prøvde å kjøpe nye michelin på dekkonline men dei var ikkje å oppdrive,så da prøver vi neste år første bilde ,bakside av speedometer det går litt opp og ned derfor har eg GPS Speedo Endret 24. oktober 2019 av lervaag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Den har levd et liv , ja. Sveiser ser forskjellige ut avhengig av hvem som sveiser. Det gir ofte en pekepinn om tidligere stadier av reparasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 Da er vi snart klar for en fairey overdrive....trur eg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 27. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2019 (endret) Fikk bok i julegave, begynt å leite litt Lurer på om det er fleire av samme pickup 109LHD min i Norge ?? Har også en pdf liste på modeller ,hvis noen har data ,serienr som ikkje står på lista send over :-) masterList107-09pickup.pdf Endret 27. desember 2019 av lervaag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.