lervaag Skrevet 13. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2019 ja ,ser ut som der er gummi på utsiden og filt innover kan en stramme ? for filten ser fin ut.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Ingen vits i å stramme for mye mener jeg. Erik W.S. har filtpakning. Best å bytte om det trekker for mye igjennom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Drar du til for mye , ryker ting av. Og , som Den Hodeløse skriver , er det ingen vits. Det er engelsk passform på splines på aksel og flens. Og så kommer sliasje i tillegg. Så der er det alltid bevegelse. Ny filt hjelper.(kun på aksler med mutter ved flens,altså 10 splines) Det gjør også god O-ring på drivflensen(silikon duger også). Og en god kopp over flensen og O-ringen til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 18. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2019 https://www.lro.com/blog/advice/modifying-improving/1602/ask-lro-can-you-help-with-series-i-axle-identification Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 1. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2019 (endret) Hei Starta opp bilen idag ,(står på bjørkakubber og uten hjul) startet fint ,drivaksling gikk rundt sakte , venstre fremme gikk rundt og høgre bake gikk rundt klarte å holde igjen drivakslingen med handa ..er dette normalt?? Noen som har fagekode på seriebilfelgene "kremhvitt" isch ? mvh alfred Endret 1. februar 2019 av lervaag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 16. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2019 Hei,skulle til å skifte siste innerste oilseal på Hub der var forskjell på 3 av dei var diameter 8,5cm og på den siste 9cm ???? Dette er serie 2 aksling Er dette en Hub som er fra serie1?? Noen som vet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Det var endel variasjoner ute og gikk,husker jeg. Problemet er hva en mekker har fixet , byttet og rotet med før deg. Fant en fargekode her om dagen til taket og felgene mine og kjøpte. Det var et par forskjellige kremhvit å velge mellom da LR ei heller var konsistent gjennom årene. Ble til at jeg tok den de hadde ferdigblandet på spray , boks og acryl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 21. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) Fargekode på mine felger ble 0502y bomull Lufting av bremser idag,lufte lufte,ha kjørt igjennom ca 0,7 liter pumper opp trykk og har hard pedal et øyeblikk men så reiser trykket plutslig ser ingen lekkasjer på innside dekk ,frykter pumpe famler i stummede mørke.... Heldigvis flatt der eg prøver går på nytt forsøk morgen Endret 21. mars 2019 av lervaag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Bånd som ikke er tilpasset tromler kan gi denne feilen. Ditto feiljusterte bånd. Gåen master. Og sikkert et par ting til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Veldig vanskelig å lufte bremsene på en 107. Husker vi holdt på lenge med den siste vi overhalte. Dessverre husker jeg ikke hvordan vi løste problemet. Vi måtte i alle fall være to personer, det var ikke mulig å løse med de lufterne vi hadde tilgjengelig dengang. Er noen år siden. Det var da jeg bestemte meg for ALDRI mer å skru på bremser på Serie I. Men man skal ALDRI si ALDRI. Står en Serie I hos meg nå. Uten bremser. Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn som kjeder seg hjemme med vondt i hals og hode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Orginal type master gjør at man bør slippe pedalen meget sakte opp etter bunntråkk. Bypasskanalløsningen er underdimensjonert og suger fort vekk luft ved bråslipp av pedalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Aha, det er et veldig nyttig tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 22. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2019 Blei ei økt idag også med lufting og sjekking av caliper ol. ,(kjøpte en lufter på biltema)holder på aleine så det blir ikkje heilt bra følte det blei litt meir varig harder pedal idag men er ikkje fornøyd enda ,klarer å bremse men ikkje sikkert nok til å ta ut i trafikken blir usikker når man må pumpe opp trykket før en kjører skal prøve ut trikset ditt imorgen Gaute På masteren så er der en inn og en ut,på den ene koblinga fra tanken så er der en "lufteskrue" klarer ikkje å sjå den på noke tegning i delekatalogen imorgen så er det atter en dag med en voldsom vind ,go helg mvh alfred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Den ekstra skruen er nok fordi tanken er fra en nyere modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 30. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2019 Da blei det en liten spin i dag etter bremsetilpassing og handbrekkmontering MOV_20190330_1151511.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Ser flott ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 En perle! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 30. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2019 Takker, da er trikset med å få luftet bremsene rett trykke pedalen saaakte inn og saaakte ut (Gautes råd ) og ha tolmodighet til det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Inn er det ikke så nøye med sakte fart. Ut er mer kritisk. På 22.3.2019 den 13.08, gautes skrev: Orginal type master gjør at man bør slippe pedalen meget sakte opp etter bunntråkk. Bypasskanalløsningen er underdimensjonert og suger fort vekk luft ved bråslipp av pedalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 31. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2019 Kjempegreier uansett:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 2. april 2019 Forfatter Del Skrevet 2. april 2019 Eter hatt den på bukk 1 dag spraya ned alt med bremserens for å se oljelekkasjer så såg eg at eg må skifte oil seal pinions både fremme og bak såg også der kommer olje mellom motor og flywheel/clutch ikkje inni kassa ,hva må skiftes da??? mvh alfred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 8 timer siden, lervaag skrev: Eter hatt den på bukk 1 dag spraya ned alt med bremserens for å se oljelekkasjer så såg eg at eg må skifte oil seal pinions både fremme og bak såg også der kommer olje mellom motor og flywheel/clutch ikkje inni kassa ,hva må skiftes da??? mvh alfred Her ønsker jeg meg bilde før jeg sier noe sikkert. Du er sikker på at det ikke kommer ovenfra? Vanligvis lekker det ut via vadeplugghullet i clutchhuset. Da er det simringen bakkant veiv som er lekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 3. april 2019 Forfatter Del Skrevet 3. april 2019 Hei ,da sjekka eg i dag for oljedrypp og papiret under vadehullet var tørt Så i dag at inspeksjonsluka på svinghjulhuset var åpen ..... Lekker på begge "pinoner" Legger med en del bilder av underverden MOV_20190403_1843018.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 13. april 2019 Forfatter Del Skrevet 13. april 2019 Hei , er det toppdekselpakninga som lekker eller er det kobling ned på blokka?? MOV_20190413_1429533.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 14. april 2019 Forfatter Del Skrevet 14. april 2019 Toppdekselpakninga var synderen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.