gautes Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Vulsten på felg for slangeløse dekk som Henry Arnfinn nevner er der for å holde dekket på plass så det ikke glir inn og bråslipper lufta ved spesielle omstendigheter. Med slange i dekket skjer ikke dette. Dekk som ikke skal ha slange har bla. en leppe langs innvendig kant à la en simring som skal tette mot felgen. De har ofte et ribbemønster på innsiden av dekket som gnager på slangen og gir hull over tid. Samme skjer når dekkene har små klistremerker inni. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baard Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Jeg har nå kjørt slangeløst på originale Serie I felger i mer enn 10 år uten trøbbel. Ingen luftlekkasjer heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Spesielle omstendigheter burde jeg skrevet som tung terrengkjøring , lite luft i dekkene , slag i dekksiden , sladd ,mm. Som Baard sier går dette bra ved normal kjøring , greit lufttrykk og lett terreng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 12. september 2018 Forfatter Del Skrevet 12. september 2018 hei Er der noen bilverksted i nærheten av Vestby? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Sikkert. Men å sette inn LR overhodet hos hvemsomhelst gir intet godt resultat. Hva er problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 12. september 2018 Forfatter Del Skrevet 12. september 2018 (endret) skifte bunnpannepakning og montere nye bremsesko på håndbrekket og skifte av olje må ha fungerende håndbrekk når den transporteres på lastebil Endret 12. september 2018 av lervaag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baard Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Jeg har brukt Aas Bilverksted Eriksen i Langbakken i Ås på Defenderen jeg hadde . Det er en mil eller så unna Vestby. De er universalverksted som kanskje kan brukes. De har også brukt deler jeg har skaffet til Land Roveren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 har bestillt time hos Auto-teknikk drøbak as så får vi se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 7. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2018 Da har 61åringen kommet hjem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Flott bil i riktig garasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Gratulerer! Håper vi ser den til Landstreffet til neste sommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Takker! 700meter ifra landstreffmarka så den blir der ,må sortere deler som ligger i mange kasser ,det første som slo meg er å kjøpe servo vil styre litt sjøl alt ettersom vei kvalitet,for det var ikkje behagelig noen som har erfaring med denne http://www.heystee-automotive.com/parts/pas/pas.htm tenkte å lage en prosjekttåd så må fotografere detaljer Endret 8. oktober 2018 av lervaag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Ranger har/hadde vel slik på forwardcontrolen sin, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 På 9.10.2018 den 0.19, austbø109 skrev: Ranger har/hadde vel slik på forwardcontrolen sin, Får ta det etter kvart , har kjøpt retningsvisere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Styringen på seriebil blir aldri like kontant som på en nyere bil. Styresnekke kontra tannstang. Usikker på om ettermontert servo på denne er populært hos trafikkstasjonen. Men en ordentlig gjennomgang av styretøy , foraksel , fjærinnfestning både for og bak , spissing og dekk gir ofte oppsiktsvekkende forbedring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Får ta en skikkelig gjennomgang ila helga blei litt litt skjelven da eg tok løs fra parkeringsplass og inn på 80 sona ,fikk lære på den harde måten ,sjølstyrende,usikker på giring og bremsing ,her må trykkes..men smiler fra øre til øre received_2192588304149197.mp4 Endret 10. oktober 2018 av lervaag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Det er en kunst å kjøre gammel bil. Samtidig er det terapi å luske bortover veien. Ikke logisk ,men akk så riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Siden du synst denne er skummel å kjøre så kan vi godt bytte den i d2n min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Skumlest-skumlere-skum-menneskebil. Menneskebilister smiler sjelden. (sjekk i køen neste gang) Jo eldre LR , jo bredere smil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 8 minutter siden, gautes skrev: Skumlest-skumlere-skum-menneskebil. Menneskebilister smiler sjelden. (sjekk i køen neste gang) Jo eldre LR , jo bredere smil. he-he, du har jommen meg mange gode kommentarer og poeng Gaute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Haavardsholm Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Gaute har lang og bred erfaring med de fleste eldre modellene fra Land Rover. Lierbussen føles også "skummel" å kjøre de første minuttene, men det hjelper godt når man bare venner seg til "styrekarakteristikken". For det meste vil bilen trekke forsiktig i den retning kjørebanen heller, vanligvis mot høyre, og da er det bare å holde varsomt igjen mot venstre med rattet. "Moroa" begynner når man kommer til en venstresving, og veibanen i stedet begynner å helle mot venstre, innover i svingen. Da må man, med litt dødgang og "svampefølelse" i forhold til moderne biler, først balansere ut draget mot høyre for så å holde igjen det som nå er blitt drag mot venstre - og motsatt når vegen retter seg ut igjen. Det er fort gjort å over- eller underkompensere, men så lenge dette er forutsigbart ut fra hvordan veien heller, er det egentlig bare en vanesak, og noe man må legge inn i hvordan man velger å kjøre. (Jeg kom aldri over 80 km/t på motorveien mellom Oslo og Vestby i forbindelse med seriebiltreffet, selv om jeg hadde mer å gå på på gasspedalen... ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 11. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2018 Det skal vel få bra ,alt var vel en lykkerus,blir ikkje bytta Austbø Olav, har du sett om baklykter er samme som lierbussen? Ser eg har en midtdel på rattet som er for stor (målca12,4cm) til mitt ratt Trenger en midtdel som er ca 9,5cm,selvfølgelig med trykkbryter til horn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Haavardsholm Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Det er samme baklykter på Lierbussen, men du har noen flotte beskyttere over dine som jeg gjerne skulle hatt maken til. Jeg har også et gammelt bilde fra da Lierbussen fortsatt var grå, og der er de samme lyktene. Jeg har ikke sett slike på noen andre Land Rovere, så jeg har en mistanke om at dette er montert av (samme?) eier etter at de originale lyktene har fått litt hard medfart. Er ikke så sikker på det med rattet. Slik ser det ut i Lierbussen, og du har vel samme rattet på pickupen? Hornknappen sitter på siden av rattstammen, i skjul bak rattnavet. Egentlig skal den sitte på en arm på siden av rattstammen, men den armen er ikke der på Lierbussen. (Bilde fra første gang jeg så bilen, og ikke hadde noen intensjon om å kjøpe den selv.) Forøvrig akkurat ett år i dag siden Lierbussen ble godkjent og fikk skilt igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Baklyktene var veldig mye brukt av bilpåbyggere , maskinprodusenter og andre. Nesten alt av maskineri , hengere , o.l. hos offentlige etater hadde slike på 60-70-80 tallet. One-size fits all. Litt som disse i dag: Skjermen har jeg oftest sett på eldre anleggsmaskiner og hengere. Der trengte de litt beskyttelse. Hvor fikk du tak i blinklysene , Lervaag ? Endret 12. oktober 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Ønsker meg etterhvert flere bilder av bakkassa di da den likner veldig på et par jeg har vært borti før. Norskbygget , da bilene ble oftest importert uten bakkasse pga høye tollsatser. Skrotet dessverre eneste orginale LR produserte 107 bakkasse jeg har vært borti . Den var riktignok kappet i to deler og noe krøllet , men angrer nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.