Jetinge Skrevet 16. april 2020 Del Skrevet 16. april 2020 På 11.4.2020 den 13.20, Baard skrev: Speedometer på Serie I bør tas opp og stelles / smøres litt sånn hver 10. år eller så. Først begynner nåla og vippe mellom 40 - 60, 50 - 80 osv. I mitt tilfelle stoppet plutselig vippingen, men da sluttet det å telle kilometer. Når jeg tok opp speedometeret så jeg hvorfor. Det sitter et bakelittdrev som driver kilometertelleren, dette hadde utslitte tenner fordi akselen til drevet hadde gått tregt i flere år (og derfor vipper hastighetsnåla). Det er relativ enkel mekanikk, men det finnes en fjær og andre små deler inni der. Ta ut akselen med bakelittdrevet, rens hullet og smør litt med tynn olje og sett sammen igjen. Hei , dette var klart det som skjedde med Den Lille Svarte - utslitt bakelittdrev. Noen idé om hvor en kan skaffe et nytt? Forsøkte Norsk Speedometerservice, men de har deler kun til eget bruk, og et gjennomsyn av speedometer koster 1.500.-/ 2.500.-, og det er kanskje greit, men jeg trenger et bakelitthjul på 10 mm / 4.5 mm senterhull og 20 tenner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 Om det er vanskelige skaffe, kunne det kanskje vært printet? På 3D-printer? Eller, det slites sikkert for fort. Dumt forslag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 Har man samlet en million ideer må nødvendigvis noen være gull. Så kjør på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 18. april 2020 Forfatter Del Skrevet 18. april 2020 Hei kanskje denne er rett https://www.ebay.co.uk/itm/Cog-Smiths-Jaeger-Smith-Hunter-Speedometer-Odometer-Z20/174253597311?epid=24010150232&hash=item289252e27f:g:G6QAAOSwygFemIRL&fits=Car Make%3ALand Rover|Model%3ASerie|Cars Year%3A1958|Variant%3A-- [1958-1971] SUV|Plat_Gen%3A--|Cars Type%3A2.3|BodyStyle%3ASUV|Engine%3A2286ccm 78HP 57KW (Petrol)&_nkw=speedometer+gear+land+rover+serie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 18. april 2020 Del Skrevet 18. april 2020 Ja, dette ser riktig ut, og har lagret info for event senere bruk. Fikk ordnet det denne gangen med alltid hjelpsomme og kunnskapsrike Gaute som generøst overlot sitt siste eksemplar av denne typen Smiths British Jaeger speedometer til meg. Med litt deler fra hans og mitt har jeg fått satt sammen noe som skal testes i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 25. april 2020 Forfatter Del Skrevet 25. april 2020 bøying av "hood "stenger idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Er aluminiumstenger? Hvilken tykkelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 25. april 2020 Forfatter Del Skrevet 25. april 2020 Alu 20mm og 3mm gods Trur det er 25 mm stål på dei originale rørpakker men dei passer ikkje på min "orginale stålkasse" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Din bakkasse er norsk vil jeg tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 25. april 2020 Forfatter Del Skrevet 25. april 2020 50 minutter siden, lafterolf skrev: Din bakkasse er norsk vil jeg tro? Jepp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 24. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2020 Hei,sliter litt med eksoslukt inne i kupeen Ser ingen lekkasjer ,kan det være veivhus damp som kjem inn har fuget igjen alle hull Kan vel stappe ei fille i enden å sjå om motoren stopper ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 Ofte er en liten lekkasje i manifolden nok til å dra inn eksos. Samme om eksosrøret bak ikke går langt nok bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 23. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2020 På 24.5.2020 den 21.38, lafterolf skrev: Ofte er en liten lekkasje i manifolden nok til å dra inn eksos. Samme om eksosrøret bak ikke går langt nok bak. Tok og ledet vekk med slanger og vipps så var det vekk og ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 23. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2020 prosjekt masterbrake serie 1 mottok et overhalingsett for masterbrake serie 1 lwb 107-109 fått ut sylinder og skiftet pakninga på den og skifta gummimansjett sitter da igjen med 2 pakninger og 1 o-ring ser ut som 1pakning skal i enden av master og siste skal være inni master rundt sylinder ,stemmer det???( o-ring på muttern) klarer ikke å få løs den store muttern bak......det knaka i rygg så eg berre ga opp..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 24. juni 2020 Del Skrevet 24. juni 2020 Å banke litt forsiktig på huset hele veien rundt mutterlokket pleier å hjelpe på fastrusta gjengeparti. Klarer ikke å huske hvordan dette satt lenger. Med x-antall serie 1 mellom hendene i mange år burde det egentlig sitte i hendene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 24. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2020 Hei,da gikk det bra ,38 pipe og laaaaang arm så måtte Loctite eller fugemasse gi seg ,virka litt slapp foringa inne i masteren Monterte sammen ,lufta og alt virker bra .... Men må ha en prøvetur i morgen kveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.