Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
lervaag

Serie 1 1957 109 pickup

Recommended Posts

kunne ikkje la denne gå ifra meg......

har ikkje så mykje  histore på den anna enn at den kommer fra Otta regnr er fra kongsberg traktene tro eg

 

37873957_2232409650108983_2520138632921088000_n.jpg

37942434_2232409643442317_7699971008391806976_n.jpg

37948203_2232409763442305_6116714014316691456_n.jpg

38036982_2232409786775636_5606932813967261696_n.jpg

37977793_2232409593442322_3461015785353248768_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff bil..........me like. :) Gratulerer med en flott bil. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott gammel traver.

La den få beholde patinaen og bare få vedlikehold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm..   Lurer på om ikke den der har de samme snodige baklyktene som Lierbussen har. I så fall bodde den i nærheten av oss en periode, men jeg fikk aldri sjekket om baklyktene faktisk er like. Kan det i så fall tyde på at de kan ha vært arbeidskolleger for Sjåstad Bruk i Lier på 60-tallet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei flott bil Olav,er den på veien?

Ser i vognkortet at bilen min ikkje  blei reg før i 1965..... dermed 5 tall istedenfor 4 ...Den har vist også gått som fraktbil mellom Oslo og Drammen

Nå står den fint i en garasje i vestby i påventa av garasje her på tunet

 

Endret av lervaag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurt av deg å kjøpe den bilen. Nydelig.

 

Har litt erfaring med eldre LR, ta kontakt hvis du trenger tips.

 

Hilsen

Henry Arnfinn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer litt på felger og dekk 

7.5x16 michelin dekk ser veldig bra ut 

er dei slangeløs? defender std stålfelger er det ok?

blir mest mulig orginal, ang patina ,men må nok skifte/legge til ut det som trengs ang sikkerhet sikkerhetsbelte,blinklys eller sidemarkers

veldig spennende  i og med den er kjørbar.

er det noen som har en tailgate 107-109???? består nå av  av impr material

motor er pr dd  en 2,25 bensin series 2 sikkert noreå gjøre ang el oppplegg men det tar eg langs med 

 

Endret av lervaag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkerhetsbelter?? Ble ikke påbudt før i 1971.

 

Sidemarkers, hva tenker du på da?

 

Blinklys bak kobles inn i bremselysene, kobler ut bremselys til den siden man blinker. Blinklys foran er en ekstra tråd i parklyset.

 

Men hvis du vil ha gule blinklys foran og bak, så gjør du hva du vil. Du kan også montere sikkerhetsseler også, hvis du har lyst på dette.

 

Må si det er bra du har toogenkvart-motor, det er litt plunder å finne deler til originalmotoren.

 

Hvordan er bremsene? Kan være en utfordring å finne hovedsylinder, den er montert under gulvet. Men alt kan fikses.

 

Lykke til med bilen og artig hvis du følger oppfordringen til Robert og kommer på Vestby 8. september.

 

Hilsen

Henry Arnfinn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei,det var vel dette eg tenkt på når eg skrev sidemarkers

veit at det må skiftes bremseskoa på parkeringsbremsa

trafficators box.jpg

trafficators.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligere eier var en tur hos meg i fjor sommer for å få noen tips om Serie I.

 

Han var også på landstreffet i Svarstad, det var der håndbrekket røyk. Han kjørte med håndbrekket på litt for lenge så det gikk varmt. Så varmt at simringen bak håndbrekket tok kvelden. Heldigvis hadde jeg en simring liggende i bilen, det er den som sitter der nå.

Lykke til med fin bil! 2017-07-04 20.39.03.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Baard skrev:

Tidligere eier var en tur hos meg i fjor sommer for å få noen tips om Serie I.

 

Han var også på landstreffet i Svarstad, det var der håndbrekket røyk. Han kjørte med håndbrekket på litt for lenge så det gikk varmt. Så varmt at simringen bak håndbrekket tok kvelden. Heldigvis hadde jeg en simring liggende i bilen, det er den som sitter der nå.

Lykke til med fin bil! 2017-07-04 20.39.03.jpg

Da ble det også fylt Gl5 ettersom jeg husker. 

Så jeg råder deg til å bytte olje på gir og transfer.

 

Gratulerer med flott bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltemas traktorolje tilfredsstiller visstnok kravene til GL4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor vart det fyllt gl5 fikk litt angst pga noen sa at den går på pakninger .......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken olje skal til:

1.gir

2.transferkasse

3.motor

4.akslinger,kardang

mvh

alfred

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

michelin xzl 7.5xr16-116n

treng desse dekka slange?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vel så mye an på felgene du bruker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift til GL4 olje på girbokser, aksler og «knokkelhus» ved forhjulene.

 

Jeg bruker slanger på felger fra Serie 1, Serie 2/2A og Serie 3. Disse felgene mangler den lille forhøyning som låser dekk mot felgkant. Kan kjøre uten slange, det går bra 97% av tiden.

 

Det mest irriterende er at de gamle felgene kan slippe ut luft der felgsenteret er klinket mot felgbanen.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×