Gå til innhold

Vann på matta. Defender 09


bowe007

Anbefalte innlegg

Etter litt regn er det endel vann på gulvmatta på førersiden. Finner ikke noe direkte årsak. Er det noen som har en ide?

 

bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i verden var det ganske vanlig med vanninntrenging bak over smårutene.  De med soltak er og utsatt.  Forsøk om du kan å parkere med bilen oppover i liten bakke, og så nedover, så finner du ihvertfall ut i hvilken ende av taket vannet kommer inn.

 

Endret av tnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Land Rover har sin egen Water Ingress Manual.
Kikk litt på denne.

Det er ikke uvanlig å få noe vann inn i Defenderen når det regner.  Faktisk er det kanskje mer uvanlig å ikke få vann inn.

Jeg tipper det kan komme inn fra pakningen mellom vindusramma og torpedoveggen.  Det er et av de vanligste stedene.
Så følger det torpedoveggen nedover, og drypper gjerne på kløtsjfoten din.

 

Ronny S


 

WaterIngressManual.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det din første Defender , Bo ?:)

Hvor kommer det inn ? På min  110 , -13 mod. , så er det over clutchpedalen, treffer midt på gummien .

Dette har vært et problem på noen , og den tettelista som ligger mellom torpedoveggen og vindusramma var for tynn og av dårlig kvalitet.
Eller sagt på en annen måte : Pasningene mellom karosseri-delene er større enn pakninga klarer å tette:lol:

Nå er det på orginalt LR delenr. kommet en forbedret pakning, som både er tykkere og i materiale som ikkje råtner. Men det e jo litt jobb å skifte,og fortsatt avventer æ.

Jeg har også skifta rute , og da la de extra med `sort guffe ` i nerkant mellom glass og pakning. Da forsvant 75% av vanninntrenginga , de resterende 25 kan æ leve med.

Det e jo tross alt en :wub:Defender:wub:

PS! På min  -97 mod. , der kom vannet inn i hjørnet  oppe i framkant mellom frontdør og tak , og då var man våt i skrittet og et stykke oppover, avhengig av vannmengde , fart og hvor skarp sving man tok. :lol::lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også våt på føttene når jeg kjørte i øsende regn. Det oppdaget jeg allerede noe bilen bare var et halvt år gammel.. Jeg fant ut at det kom fra dårlig tetning mellom torpedo og vindusrammen og fuger denne spalten og det har vert vellykket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 6.35, kimhas skrev:

Jeg ble også våt på føttene når jeg kjørte i øsende regn. Det oppdaget jeg allerede noe bilen bare var et halvt år gammel.. Jeg fant ut at det kom fra dårlig tetning mellom torpedo og vindusrammen og fuger denne spalten og det har vert vellykket 

Takk!  Der regner jeg med (:D) du har spart meg for litt jobb.

Deffen var tørr da vi puslet rundt i byen eller sto stille, men det piplet inn litt på begge sider under ei kraftig regnskyll i motorveghastighet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...