Gå til innhold

D2 med litt snåle symptomer


Klodrik78

Anbefalte innlegg

D2 2000 mod manuell. Verdens Beste bil. Når den er i orden. 

Men når elektronikken starter å kødde blir jeg litt lei og lurer på om jeg skal bytte den ut med en Tesla.

(hakke lyst på Tesla så beholdern uansett)

 

Skal ta ei forklaring fort og enkelt. 

Varselblink er konstant på, når jeg låser bilen tuter den.

Har måttet ta ut blinklysrelleet for å ikke kjøre rundt med sirkus. 

Virker som at alarmen har hengt seg opp men kan låse opp og igjen og bruker bilen til daglig uten blinklys som virker.

Bilen detter ned på luftfjæringa fra tid til annen. 

 

Kan det være låsekassa i førerdøren som er blitt syk? 

Jeg er tom for ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bcu så ut til å være i orden sist jeg sjekkt.

Panserbryteren er i orden. Jeg koblet meg doebi denne med en dummy bryter og det ga ingen utslag. Men skal dobbeltsjekke bcu en gang til. 

 

Tilstand på høydesensorer er jo greit å sjekke.

 

Takk for gode tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trur lading skal være i orden men skal måle og sjekke det ut. 

 

Panserlåsen har blitt sjekket både med og uten og lagde en imitasjon men ga ingen forandring. 

 

Men leste på ett forum fra Nederland at det kunne være ledningsbrudd fra sikringsboksen under panseret og inn i bilen. Så her blir det mye feilsøking og antakelig mye nye ledninger. 

 

Men det er jo en del av sjarmen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg lurer på kan være. For etter litt lesing og prating med en tidligere LR mekaniker på jobben fikk jeg høre at signalet om at dørene er låst og alarm går fra førerdøren så hvis den er defekt kan det være en mulighet. Så det skal nok feilsøkes greit til helgen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...