Gå til innhold

Vinterdekk


EspenV

Anbefalte innlegg

Snart tid for å begynne å tenke på vinterdekk igjen. Tenkte jeg skulle være tidlig ut i år, selv om bilen ikke er klar.

 

Vurderer å gå over til piggfritt på Defendern, og har kommet over et veldig bra tilbud på Nokian Hakka R2 i dim 275/70/16. Noen som vet om dette går på standard LR alu felg til Defender? Eventuelt andre erfaringer med dette dekket på Defender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Matta skrev:

Du må ha spacer. les mer her

 

MÅ vel ikke. Dekket bygger tross alt bare 5 mm mer innover enn standarddimensjonen 265/75R16. Må kanskje justere stoppskruen for rattutslag bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma med 6 gir er høyere giret og takler mindre hjul bedre enn de gamle.

Jeg hadde selv 265/70-16 på min 300tdi og det gikk greit det også. Fordelen med dekk i 70-profil er stort utvalg i gode kvalitetsdekk. 

Trådstarter nevner 275/70-16 og de har rulleomkrets nærme 265/75-16.

Sving foran justeres med en skrue på hver side foran for å justere svingradius om dekkene skrubber mot armene, fort gjort å justere. Værre bak der de kan gnage mot fjørfestet om innpresset er orginalt. 

En 90" har tynnere fjører enn 110" og vil ikke få dekkgnaging mot fjørfester.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jon O skrev:

Nå er vel ikke 265 standard dim på 110... 

Mulig det, men det står nå i vognkortet på min 110...

265/75R16 er ihvertfall en standarddimensjon på 90, og de har vel likt hjuloppheng, bortsett fra det som lafterolf nevner med andre fjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all info. Bestilte nå. Så får jeg prøve montere, før jeg eventuelt monterer på noen spacere. Synes under 4000,- levert på døra for 4 dekk var rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte på megahjul.no. Tilbud frem til i morgen. 

 

Jeg holdt kortene litt for å være ærlig da det kun var 4 dekk igjen i går. Nå ser jeg at etter at jeg bestilte er det 8 igjen... Løp å kjøp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...