Gå til innhold

Parkering sensor Disco3


ottahol

Anbefalte innlegg

Parkering sensorene på min Disco3 2009 virker ikke.

Bak: Når jeg legger inn revers så kommer det i noen tilfeller en pipelyd som vel varsler om at de virker, noen ganger ikke noe lyd.

Når jeg rygger inntil noe eller om det går noen bak bilen så skjer det ikke noe.

Foran: Helt dødt.

Knappen for parkering sensor på dasjbordet blinker bare når jeg trykker på den. Skal vist lyse fast.

Har sjekket sikring som er ok. Er det noe rele eller lignende som noen kan ha fjernet for å slippe lyd fra sensorene?

Hilsen

Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om hele anlegget er koblet ut når du sier at lyset i knappen ikke lyser. Da virker sannsynligvis ikke det følgende...

Men sensorene lager en tikkelyd når de er i aksjon.

Jeg ville fått en (du stoler på) til å sitte i bilen i revers med foten på bremsen, så går du rundt bilen og legger øret inntil en og en sensor.

Er det en eller flere som ikke tikker, eller tikker svakere enn de andre er det bare å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme på min d3, feilkode viser til park sensor forran. Fanger skal av bilen i nær fremtid for utskiftning. Oppgaget at jeg mangler metal fangeren som sitter bolta til rammen på bilen og i bakkant av fangeren. Har 10mm tykt firkant rør som jeg skal få sveiset sammen til noe duganess. Har jo winch krybbe forran der. Har da noe å sveise i.

Jeg mistenker lednings trøbbel hos meg.

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da har jeg fasiten på dette problemet. Feil på sensor vestre side bak midten. Blinkende lys på bryter inne i bilen. Tok av cover på støtfanger bak. Skiftet indre venstre sensor.

Fast lys i bryteren og fungerende system. Ergo er det feil på en sensor så virker det hverken foran eller bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 16.8.2018 den 10.00, parrafin23 skrev:

Har det samme på min d3, feilkode viser til park sensor forran. Fanger skal av bilen i nær fremtid for utskiftning. Oppgaget at jeg mangler metal fangeren som sitter bolta til rammen på bilen og i bakkant av fangeren. Har 10mm tykt firkant rør som jeg skal få sveiset sammen til noe duganess. Har jo winch krybbe forran der. Har da noe å sveise i.

Jeg mistenker lednings trøbbel hos meg.

 

Mr.P

Gammel tråd, men eg har 2 slike rammer til fronten om det trengs 

Vil man høre tikke lydene bare m tenning på, eller må motor gå? 

 

Min piper hver gang man begynner kjøre/rygge.... 

 

 

 

Bryter blinker 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...