Gå til innhold

DAB i Disco3


ottahol

Anbefalte innlegg

Søker etter anbefalinger/erfaringer med DAB, skjult anlegg. Har sett på flere lenker men vil gjerne ha erfaringer.

Må styres helst via eksisterende anlegg. Kommer det mer tekst enn radiostasjonen som eks. hvilken låt som spilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke det du er ute etter, men jeg monterte en Tiny C10 bak venstre panel i bagasjerommet. Antenne i venstre bakvindu, og koblet meg innpå sigarettenner uttaket der. Tar 30minutter med søking etter kanaler og parring av TLF. Fungerer helt fint for meg. 

Noen andre har sikkert enda mer integrerte løsninger ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har bytta ut alt. 

 

Andre har montert inn en MoBridge  DAB, som skal være plug`n play, og styres via knapper på ratt. Ryktes at MoBridge sliter med funksjonalitet. Sikkert andre som vet mere om det. 

 

Selv Vurderer eg sterkt en MoBridge M2M connect module, og basere meg på streaming. Event gjøre som en annen, kjøpe et ombyggings kit fra UK, og sette inn en 2Din spiller,  det blir litt dyrere. 

HVor lenge DAB+ vil være eneste alternativet i Norge, er noe usikkert, om man skal tolke media, spes nå som det kommer fram at millitære bruker de samme frekvenser. 

 

PÅ den annen side, så hører eg nesten ikke på radio lengre, som en stille protest mot den meget ukloke/ u-logiske stenging av FM båndet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2018 den 22.28, jorgenht skrev:

Kanskje ikke det du er ute etter, men jeg monterte en Tiny C10 bak venstre panel i bagasjerommet. Antenne i venstre bakvindu, og koblet meg innpå sigarettenner uttaket der. Tar 30minutter med søking etter kanaler og parring av TLF. Fungerer helt fint for meg. 

Noen andre har sikkert enda mer integrerte løsninger ^_^

 

Jeg har gjort nøyaktig det samme som deg og radioen fungerer slik som forventet. Men jeg må pare telefonen hver gang jeg skal streame/bruke blåtann (utrolig irriterende). Er din koblet slik at den har strøm hele tiden, eller er det jeg som må finlese brukermanualen en gang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg loddet innpå ledningene til sigarettenneren, så den fortsatt fungerer til kjøleboks og div. Den har så vidt jeg har funnet ut bare spenning på AUX, trinn 2 på nøkkelen? Mobilen kobler seg til få sekunder etter start. Slik fungerer den her i det minste :P

 

Jeg bruker iPhone, om det har noe å si. 

Endret av jorgenht
Telefontype
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...