kretslopp Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Jeg ska bestille litt deler fra Island4x4 og tenkte fylle på med litt andre ting som jeg vet begynner å bli slitt. Spesielt bremserne foran kan bli aktuellt att skifte skiver og klosser snart. Står og velger mellom dette komplette settet fra AP (Delphi) for 75£ https://www.island-4x4.co.uk/front-brake-discs-axle-isl011g-p-26742.html Eller det litt dyrere EBC med skiver for 100£ https://www.island-4x4.co.uk/brake-discs-front-ntc8780-da4147-pair-p-4177.html Og klosser EBC for 36.50£ https://www.island-4x4.co.uk/brake-pads-sfp100460-sfp100480-da4149-p-4198.html Omtrent doble prisen for EBC. Er det verdt det? Sen en annen ting. Jeg skiftet støtdemperan rundtom tidligare i år og bestilte steering damper samtidlig. Den hadde de ikke på lager og jeg ville ikke ha en Britpart så jeg fikk pengerne tilbake på den delen , Woodhead var det som var helt slutt hos leverandøren. Nå på ferien trur jeg att jeg har fått en aning death wobble når jeg kjør øver stein og såne ting på dårlige veier. Ratten skaker skikkelig en god stund innen det har stabiliseret sig. Hvis en søker på death wobble får en opp att det kan vare steering demparen som er gåen. Jeg hadde bilen på EU-kontroll i okt 2017 og de burde vel ha uppdagt slakk i krengningshemmare og track rod og drag link? Ska man ta en genuine LR for 58£ https://www.island-4x4.co.uk/steering-damper-genuine-anr2640lr-p-4519.html Eller Terrafirma for 30£ https://www.island-4x4.co.uk/steering-damper-terrafirma-anr2640-tf834-p-27291.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 På D2 kjører jeg nå med delphi skiver og greenstuff klosser, har ingenting å utsette på den kombinasjonen. Jeg ville lagt pengene i gode klosser, større forskjell der mellom billig og dyr enn på skivene vil jeg tro. JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Kan anbefale EBC skivene, kjørte lenge med de jeg hadde foran der, har nå Terrafirma skiver foran. Virker veldig bra de også Jeg har en Terrafirma styredemper på nå. Den funker den også, veldig kraftig bygd ihvertfall. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Hei Death wobble skyldes vel slakk i track rod og drag link, samt styredemper. Jeg måtte bytte begge deler etter anmerkning på EU. Det var superenkelt å bytte på min bil, alt av bolter og ledd løsnet greit. Bilen ble mye mer retningsstabil. Jeg byttet også styredemper til original LR. Jeg kjøpte også nye foringer til stab staget, men de byttet jeg ikke. Track rod og drag link er vel ikke dyre delene så hva med å bytte når du allerede har på deg kjeledressen tenker jeg, tar ikke lang tid heller. Da er du sikker på at alt er på stell. Delene får jo også "med på kjøpet" når du bestiller de delene du likevel trenger - tenker på frakt kostnaden. Rimmer Bros har forresten en youtube video på hvordan du bytter delene som gir death wobble. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Styredemper skal ikke forårsake wobling. Men den demper slag og utsetter problemet. Samme med endeledd. Vanligvis skyldes wobling slitasje i foringer, eller for myke foringer, i radiusarmer, gjerne kombinert med slitte opphengskuler. For vi snakker om wobling, så ille når den starter at hele bilen rister vanvittig og eneste løsning er å bremse kraftig opp? For om ikke kan feilbalanserte dekk være en årsak. Og om du har wobling vil dette gi veldig mye slitasje på kort tid på omtrent alt av bevegelige deler. En kontroll på alt under er uansett greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kretslopp Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 Woblingen avtar etter noen sekund å er sen borte. Trenger ikke å bremse, muligens att jeg har sleppt opp gasspedalen refleksmessig. Jeg merker ingen tendenser til wobbling på asfaltveier for eksempel ved fartshumper. Det er har oppstått kun på grusvei når ena framhjulet har studsat opp på en sten for eksempel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Da har du ikke wobling. Start med å balansere dekk. Sjekk likevel for slakke i endeledd etc. Kan tenkes du finner litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kretslopp Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Ok. Höres kjempebra ut! Ska se på dette i morgen kveld forhåpentligvis. Såg på det her klippet. Sån er det ikke på min bil! Endret 14. august 2018 av kretslopp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kretslopp Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Kjørte over en bit treverk som i videoen her over med først det ena framhjulet og sen med det andre. Ikke antydning til nogen wobling. Tog allikevell en runde med ett brekkjern på alle ledder for styringen. Fant en som var litt slakk aksiellt på drag link assembly på høyre side. Alt annet føles greit ut. Er det anbefalt att skifta ut kun denne kuleledden? https://www.island-4x4.co.uk/drag-link-short-lemforder-qfs000010g-p-4279.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Enklest, og beste test på endeledd er å få noen til å sveive ratt som en tulling fram og tilbake mens du holder ei hand over endeleddet. Du kjenner slark rett i hånden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.