Gå til innhold

Defender 90 / spørsmål vedrørende motor og lav km


Stn

Anbefalte innlegg

God formiddag,

 

Jeg er relativt ny i Land Rover verden, og har kun hatt en Defender tidligere (110 / 2008 modell). 

I disse dager ser jeg etter en ny bil, og kunne således virkelig trenge litt ekspertise. 

 

Ser for øyeblikket på en Defender 90 2010 modell med 7.000 km på telleren og en Defender 90 2014 modell med 59.000 km på telleren.

 

Først lurer jeg litt på motor i de respektive. Hvor stor er egentlig forskjellen på puma/duratorq tdci fra 2007 og den nye 2.2 literen som kom i 2012? Var fornøyd med den jeg hadde i sist Defender, men kunne gjerne tenke meg innspill fra noen med bredere kunnskap enn meg selv. 

 

Ellers er jeg også litt spørrende til hvordan det er å kjøpe en Defender fra 2010 som kun har 7.000 km på telleren. På en måte er jo det fantastisk å få kjøpe en tilnærmet ny bil, men på en annen måte er jo den kjørt lite og det kan i mine øyne være problematisk, men jeg vet ikke, og derfor vil jeg gjerne høre hva dere tenker. 

Bilen har vært kjøpt av en samler/entusiast og ikke brukt. Den har hatt en service på 6800 km. 

 

Håper på svar og veiledning, slik at jeg nå endelig kan få komt meg på veien igjen i en Defender. Dessverre alt for lenge siden.

 

På forhånd takk for hjelpen! 

 

Stian :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...