Gå til innhold

ottahol

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat hentet en Disco3 2009 modell. Har problem med og koble Sony Experia X performanse via Bluetooth. Telefonen finner ikke bilen. 

Noen tips om hva jeg kan gjøre. Har søkt en del men finner ikke noe svar.

 

Hilsen

Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å reboote telefonen, det er noen bugs i nettverksstacken til Android som gjør at de ikke klarer å koble seg til nye ting (både wifi og blåtann) om de har vært påskrudd en tid.

 

Ellers hevder enkelte at å skru av "Bluetooth-skanning" kan avhjelpe problemet.

 

Kan forøvrig nevne min erfaring med å parre min forrige telefon (en Nokia Lumia) med D4. LR hevder at de ikke er kompatible. Mens min daværende frue var på shopping, satt jeg i bilen og forsøkte å få telefon og bil til å snakke sammen. Hadde forsøkt tidligere uten hell, men hadde ikke noe bedre å gjøre.

 

Det gikk selvsagt ikke videre bra. Etter et utall forsøk lente jeg meg tilbake i setet og ytret halvhøyt "Vær så snill da... Såpass bør en sånn bil greie". Etter å ha stirret  oppgitt i taket noen sekunder skulle jeg akkurat til å plukke opp telefonen for å skru av blåtann da det brått så "Bluidrip" (eller noe sånt) i høytalerne, og vips så var koblingen på plass. Siden så koblet telefonen seg opp med en gang jeg startet bilen, og fungerte knirkefritt så lenge jeg hadde den telefonen. Har ikke forsøkt med min "nye" Nokia 8...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, trondshj skrev:

Begynn med å reboote telefonen, det er noen bugs i nettverksstacken til Android som gjør at de ikke klarer å koble seg til nye ting (både wifi og blåtann) om de har vært påskrudd en tid.

 

Ellers hevder enkelte at å skru av "Bluetooth-skanning" kan avhjelpe problemet.

 

Kan forøvrig nevne min erfaring med å parre min forrige telefon (en Nokia Lumia) med D4. LR hevder at de ikke er kompatible. Mens min daværende frue var på shopping, satt jeg i bilen og forsøkte å få telefon og bil til å snakke sammen. Hadde forsøkt tidligere uten hell, men hadde ikke noe bedre å gjøre.

 

Det gikk selvsagt ikke videre bra. Etter et utall forsøk lente jeg meg tilbake i setet og ytret halvhøyt "Vær så snill da... Såpass bør en sånn bil greie". Etter å ha stirret  oppgitt i taket noen sekunder skulle jeg akkurat til å plukke opp telefonen for å skru av blåtann da det brått så "Bluidrip" (eller noe sånt) i høytalerne, og vips så var koblingen på plass. Siden så koblet telefonen seg opp med en gang jeg startet bilen, og fungerte knirkefritt så lenge jeg hadde den telefonen. Har ikke forsøkt med min "nye" Nokia 8...

Da får jeg teste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah... Et oppslag på den MAC-adressen sier "No Vendor" så det kan jo høres slik ut. I alle fall om jeg kjenner luguber bilelektronikk rett. Eventuelt noen som jobber hardt for å hacke deg. :s

 

Har du mulighet til å teste med en annen telefon? Bare for å få bekreftet at BT fungerer som det skal. Om den kobler seg opp mot feks en iPhone, så vet du i det minste at det sannsynligvis er noe som ikke er helt kompatibelt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...