Gå til innhold

Hvor kjøpe tennplugg militær serie III?


oterpoter

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte "orginale" plugger fra Vestfold ships en gang - og de var relativt dyre.

Med mindre du er veldig opptatt av å holde ex.mil'en orginal - så ville jeg bygget om.

Her er flere tråder på ombygging til "sivil tenning".

De fleste hiver ut "alt" av det opprinnelige annlegget, og en del sliter litt med denne "sorte boksen" og riktig type coil mm.

Jeg gjorde en byttehandel når jeg bygde om min.

Jeg fikk tak i en militær fordeler der plugg-kablene var byttet med vanlige plugg-kabler. Det har fungert helt fint for meg i ca 15 år eller noe slikt.

Det jeg har hørt er viktig med denne konverteringen er å bruke pluggledninger med kobberledninger.

Ledningene i fordeleren sitter festet i en spiss skrue som går gjennom ledningen og sørger for kontakt.

 

Hilsen

Frode

  - Brutus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og rimelig.

4 nye plugghetter beregnet på pluggkabler med wire inni , ikke silikon.

4 tennplugger av vanlig sivil type.

 

Tennplugger den gang , stifter også , var satt opp til bytte hver 10.000 km service.

Stifter står seg ofte ihjel over tid. Pluggene overlever bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg innpå med et spørsmål. Jeg ser flere skriver at det kan være lurt å bygge om til sivil tenning og 12V og slikt. Har noen noen gang laget en "slik gjør du det"-video? Jeg hadde betalt penger for noe slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...