Velocette Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Å vurdere verdien av P38 kan være vanskelig. De blir vel nå solgt til spesielt interesserte. På Finn ligger de fra 24000.- til 69000.- Hva de er verdt og hva markedet er villig til å gi, kan være ganske forskjellig. Hva bør man forvente å få for en fin velholdt bil under 180000 km ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 velholdt bil uten kjente feil eller mangler 25 - 50' for pre MY99 biler 50 - 75' for post MY99 biler tipper jeg / Drømmer jeg om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) Helt umulig å si. Jeg brukte vel noe rundt 75 000 +++ når jeg satt i ny motor og diverse i min for litt siden. Men den begynner bare å nærme seg fullstendig som jeg vil ha den. Tror faktisk ikke det er så mange perfekte eksemplarer av denne bilen tilgjengelig der ute.. Dvs: Uten kjøleproblemer, uten EAS problemer, ikke noe nøkkel problematikk, fullt fungerende motor, girkasse og transfere kasse. Ingen nevneverdig olje eller væske lekkasjer, alt av lys og det elektriske / elektroniske fullt operativt. Fullt fungerende AC. Fullt fungerende bremse, ABS og TC system Ingen karosseri rust eller bulker, alle hjul lager og understells foringer i god stand. Godt ivaretatt ramme uten rust og med bra overflate behandling. Fine sommer / vinter hjul og ett drivstoff forbruk som ligger innenfor spesifikasjonen til den aktuelle motorvarianten. Dessverre er det nok ikke mange som kan krysse ja på alle de punktene, tror storparten har veldig mye nei på den enkle listen og da blir jo markedsverdien lav. Finner du en med yes over hele linja, ja da spiller det ingen rolle om den har gått 180 000 eller mer, den vil være verdt en god sum, mener nå jeg. Men igjen, hvor mange slike er det på Finn.no eller operative i Norge i det hele tatt.. Ser den dyreste pr. dato på Finn akkurat nå til eksempel har lurvete bakluke og Bok( feil )symbol i Hevac displayet. Så ingen vinnere på Finn i dag, - selv om det er noen tilsynelatende brukbare objekt der. Ønsker du en ærlig prisantydning på akkurat din bil, så legg ved godt med bilder og beskriv nøyaktig den tekniske tilstanden pr dato, så kan vi jo synse litt om du ønsker det. Mvh Brage Endret 9. august 2018 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christianvig Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Den til 24 000 er min, men skal ikke selges likevel. Fått endel skambud, og jeg har funnet ut at bilen har langt høyere bruksverdi for meg. Så nå driver jeg og oppgraderer istedenfor. Akkurat fått kontroll på EAS, EU i morgen, og så kommer jeg til å sende BECM og ECU til Håvard Guttormsen for å få programmert bort startsperren. Videre kommer jeg nok til å gjøre diverse oppgraderinger etterhvert. Har vært og prøvd et par P38 til vesentlig høyere prisantydning enn min egen, men uten at disse har vært i nevneverdig bedre stand (bortsett fra EU kontroll). Derfor har jeg bestemt å bruke litt mer penger på å få min i ordentlig stand, enn å kjøpe en "ny" og dyrere og hvor jeg risikerer å gjøre akkurat de samme oppgraderinger. Drømmer om å sette i en M57, men det blir vel med tanken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 9. august 2018 Forfatter Del Skrevet 9. august 2018 (endret) 4 timer siden, Brage skrev: Tror faktisk ikke det er så mange perfekte eksemplarer av denne bilen tilgjengelig der ute.. Dvs: Uten kjøleproblemer, uten EAS problemer, ikke noe nøkkel problematikk, fullt fungerende motor, girkasse og transfere kasse. Ingen nevneverdig olje eller væske lekkasjer, alt av lys og det elektriske / elektroniske fullt operativt. Fullt fungerende AC. Fullt fungerende bremse, ABS og TC system Ingen karosseri rust eller bulker, alle hjul lager og understells foringer i god stand. Godt ivaretatt ramme uten rust og med bra overflate behandling. Fine sommer / vinter hjul og ett drivstoff forbruk som ligger innenfor spesifikasjonen til den aktuelle motorvarianten. Dessverre er det nok ikke mange som kan krysse ja på alle de punktene, tror storparten har veldig mye nei på den enkle listen og da blir jo markedsverdien lav. Ønsker du en ærlig prisantydning på akkurat din bil, så legg ved godt med bilder og beskriv nøyaktig den tekniske tilstanden pr dato, så kan vi jo synse litt om du ønsker det. Mvh Brage Takk for supert innlegg. Litt historie P38 DSE mod. 2000 Overhalt automatgir ca 100 000 km 2009 4 nye luftbelger 2009 Ny kompressor 2010 Nytt hengerfeste 2010 Ny blendmotor v.s 115 000 km 2010 Ny BECM 2010 Nytt styrestag 2010 Nytt parallellstag 2010 Ny AC radiator og 2 stk. rør. 144 000 km 2011 Tuff Cote hulromsbehandling 2012 «Understellsbehandlet» sprayet / penslet hver sommer med Omega 636 Nytt batteri 2015 Sparkepanel høyre side; kontakter demontert – ledninger loddet. ( passasjerside) 2016 Sparkepanel førerside; kontakter demontert – ledninger loddet. 2017 • Sikringsboks under passasjersete OK • Sikringsboks i motorrom OK # 2 nye vindusspylepumper 2015 # Dørlås / mikrobryter passasjerdør: renset og smurt opp. 2016 # Dørlås / mikrobryter førerdør; renset og smurt opp. 2017 # Byttet dørlås venstre bakdør. 2016 # Oljebytte transferkasse 2015 # Opphengskuler begge byttet på høyre side 170 000 km 2016 # Simmering differensial h.f. byttet 2016 # 2 nye styrestag 2016 # Nye Koni Heavy track støtdempere bak 163 000 km 2016 # Ny viftereim og løpehjul A/C 2016 # Ny viftereim dynamo 2016 # Bytte pærer i kjørecomputer / dashbord 2017 # Smurt opp blendmotorer / nye O-ringer varmeapp. dashbord. 2017 # Mellomaksel smørenipler smurt opp 2017 # Oljebytte differensial 1.7l foran 169 000 km 2017 # Oljebytte differensial 1.7l bak 2017 # Oljebytte automatkasse 5.5 l 2017 # Byttet vannpumpe med stålskovler 2018 # Byttet termostat (80 grader) 2018 # Ny radiator: aluminium 2018 Nye sommerhjul: 235- 65/18 Dårlige vinterhjul på 16-toms originalhjul Kjente feil: - Passasjersete: varmesetet og kompressor korsryggstøtte virker ikke. - Lys i dashbord for lavgir virker ikke. - Lås førerdør «summer» ved låsing med fjernkontrollen. (Slik det var på venstre bakdør før låsen ble byttet) - Bremserør over tank bør sikkert byttes. - En bulk i bakkant av panser. - Ellers kommer jeg ikke på noe mer. Følger med: - Ny kompressor. - 2 stk. nye Dunlop luftbelger. 2 stk. opphengskuler. Nytt hjullager. Reserveslanger til radiator. - Bilen er kun sommerkjørt siden 2011. Feilfri sort lær innredning. Pen lakk. Endret 9. august 2018 av Velocette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Ser jo ut som ett meget pent eksemplar med fin historikk, årsmodell fra vårt årtusen trekker jo også opp Hvis drivverket er solid kan du trygt ønske deg en sum over de som ligger til salgs på finn pr i dag. - uten å skjemmes. Men å finne en kunde som forstår hva han kjøper, og villig til å betale er sikkert vanskelig. Må være en som ønsker akkurat dette Lr produktet. Dieselen er jo en motor som nok tåler flere km en bensin versjonen uten større inngrep, så det er nok mange som foretrekker det. Bensin varianten er jo med dagens drivstoff priser blitt forferdelig dyr å kjøre, samtidig er diesel politikken noe som trekker ned for den varianten. Så ja jeg skjønner jo at de ikke er så lett solgt - Det er uten tvil for spesielt interesserte Beste råd er egentlig å beholde den, for bruksverdien er ubetalelig Ser jo at du har mange kose timer i garasjen med den.... Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 10. august 2018 Forfatter Del Skrevet 10. august 2018 (endret) 13 timer siden, Brage skrev: Beste råd er egentlig å beholde den, for bruksverdien er ubetalelig Ser jo at du har mange kose timer i garasjen med den.... Mvh Brage Noen timer i garasjen. - H.G. har ellers vært til stor hjelp. Jeg har for mange kjøretøy. P38, FL2 -07 og 2005 Subaru Forester. Samt 4 motorsykler i garasjen. Alt dette krever vedlikehold. Og til sammen blir det ett pengesluk. Selv som pensjonist vil jeg ikke bruke all fritid og midler på så mange kjøretøy. Det blir en prioritering. Endret 10. august 2018 av Velocette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 om man ønsker få ned kostnadene, er det nok bedre å selge P38 enn Subaruen ja.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 10. august 2018 Forfatter Del Skrevet 10. august 2018 Subaruen er og blir en bruksbil. Etterhvert får Freelander 2 overta som godbil - etter P38. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallgeir Løno Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 På 9.8.2018 den 20.12, christianvig skrev: Akkurat fått kontroll på EAS, EU i morgen, og så kommer jeg til å sende BECM og ECU til Håvard Guttormsen for å få programmert bort startsperren. Heisann. Har du gjort dette? Fungerte fint? mvh Hallgeir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christianvig Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Hei igjen, Har ikke fått sendt til Håvard ennå. Holder fremdeles på å utbedre etter EU. Men planen er å sende. Han jeg kjenner som har fått gjort dette er fornøyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Om ventelisten er lang der, så er kanskje dette ett godt alternativ. https://www.turnerdiagnostics.com/range-rover/p38-becm/p38-becm-repairs.html 48 timer + transport tid, og til en rimelig pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.