Gå til innhold

Rust Bakdør Defender


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har det siste året hatt en rustutvikling nederst på innsiden av min bakdør. Gjelder en Def 110 TD5 2006 modell.

 

Først la jeg på litt fluid film, men dette gikk utover gummilisten som døren lukkes i mot. Døren klistret seg til listen og rev av lakk.

 

Jeg tenkte å høre om hva folket tror om å pusse dette godt, for å så lakke/male noen lag med Hammerite?

 

Rent visuelt er det nesten ingen som ser den nederste «leppen» så jeg tenker mest på noe som vil holde ting i sjakk.

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger.

FFFAF8DD-47E2-4C5E-AEF2-D4B87A7D042B.jpeg

34E5722D-CE7A-4F16-980A-552AB590071C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF fortsatt inni døra.

 

1 time siden, Siggen skrev:

.............................. pusse dette godt, for å så lakke/male noen lag med Hammerite? 

Jepp.

 

Og så vaske og tørke av døra nå den svetter FF etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir årlig sprayet med FF hos Oslo Antirust, de tar også inni dørene så den biten er dekket.

Er på tredje året med behandling så begynner å bli en hinne :)

 

Jeg pusset litt på døren (bilde 1 før - bilde 2 etter) i går, og sprayet da litt ekstra FF inni døren.

 

@lafterolf Har du noen konkrete tips? Eller kan jeg bare grunne og lakke med Zambezi silver?

Hammerite sine reklamefilmer har gjort jobben, så føler dette produktet skal virke...

 

Det gjelder som sagt bare den lille leppen nederst. Bak dørtrekket ser døren strøken ut, med et tykt lag FF.

 

Så det vil være mulig å få et OK resultat med Hammerite lakk?

Er mye varierende tilbakemeldinger på produktet om man søker på forumet

 

 

Endret av Siggen
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammerite er silikonmaling. Ingen ting fester senere på den. Umulig å lakke noe som helst over. 

 

Ventet du at reklamen viste minussiden på produktet?:lol:

 

Bruk gjerne hvilken maling du vil, men jeg bruker ikke hammerlakk på steder det senere kan bli aktuelt å lakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg jobber med å utvikle produktreklame så blir lett "fanget" :)

 

Men siden dette ikke skal lakkes med det første blir nok å se litt nærmere på Hammerite.

 

Skal få lagt ut bilder av hvordan det ble når jobben blir gjort. Satser på å få tatt det i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje heller brukt en eller annen form for rustomvandler først og noen lag med Bengalakk eller tilsvarende. Hammerlite kommer ikke på mine biler. Aller best hadde det vært å sandblåse først og påfølgende grunning og noen topplag utenpå. 

Endret av corpusviridans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusset godt ned, tre lag med Hammerlak som har fått herde gått.

Fluid Film inne i dørleppen.

 

Per nå ser dette skikkelig bra ut, spesielt sammenlignet med hvordan det var :)

 

Så kanskje det er blir en blemme om noen år, det vil tiden vise men jeg har troen! Og det må man ha med disse bilene :)

E9BA8FD9-CC18-4AF0-BD5A-303C1DFD6D50.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...