klamoen Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Kona var å kjørte hær om dagen. Tok ei forbikjøring og fikk litt turtall. Det sa pang pang to ganger. Berging kom å kjørte den til nærmeste verksted. Dem har opna opp og skjekker registret å det er i orden. 4 år siden siden skiftet og 45tusen km. Dem klarer ikke dreie på motoren. Dem sier reima er stram på sjoførsiden og slakk på passasjer siden. Hva har hendt.?? Ser for meg ny motor ?? Er en disco 3 2006 model km 230000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Om ikke det er noe galt med registeret er den "vanligste" feilen lagerhavari på veivaksel, ofte med knekt veiv. Har og vært noen tilfeller med røket kamkjede. Tappe oljen av motor og se etter spon/fragmenter. Og ta av toppdeksler for inspeksjon av kjeder, kammer og ventiler. Stor sjanse for ny motor ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klamoen Skrevet 8. august 2018 Forfatter Del Skrevet 8. august 2018 Takk for svar. Alt av service fult. Ingen ulyder før havariet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Skumle greier. Hold oss oppdatert på utfallet. Ligger motor til salgs på "Biler selges". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klamoen Skrevet 19. august 2018 Forfatter Del Skrevet 19. august 2018 har fått snakket med verkstedet, dem har tappet motor for olje å ikke funnet noe fremedlegemer i oljen, tatt av bunnpanna og sjekket lager ets og ikke funnet noe feil meine dem, men dem klarer ikke dreie på motoren, og heller ikke girkassen, dem sier at jeg må ha ny motor og girkasse, mystisk ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 ...og girkasse... Høres rart ut, kjenner ikke til motorhavari som ødelegger girkasser eller omvendt... Har akkurat vært ut å kjørt gammel MC og tenker på de gode gamle dager når mekaniske ting sa i fra før de sa opp. Håper det går bedre enn at både motor og girkasse må skiftes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 5 timer siden, klamoen skrev: - tatt av bunnpanna og sjekket lager ets og ikke funnet noe feil meine dem, - men dem klarer ikke dreie på motoren, og heller ikke girkassen Veldig mystisk.... Skjønner ikke helt hvordan de har fått sjekket veiv og råde lager, uten å kunne dreie motoren...…. De må jo først finne feilen før de kan konkludere med ny motor / og eller girkasse. Litt uproff så langt, mener nå jeg. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 9 timer siden, klamoen skrev: har fått snakket med verkstedet, dem har tappet motor for olje å ikke funnet noe fremedlegemer i oljen, tatt av bunnpanna og sjekket lager ets og ikke funnet noe feil meine dem, men dem klarer ikke dreie på motoren, og heller ikke girkassen, dem sier at jeg må ha ny motor og girkasse, mystisk ..... Tviler sterkt på ny girkasse, og forsåvidt ny motor også, men det er ut fra erfaringer på egne biler. Mulig annerledes på en D3. Her må verkstedet brette opp armene litt, som Brage sier, de har ikke anledning til å sjekke veiv / rådelager uten å dreie, og kun ved å tømme olje. Skal være litt forsiktig med å konkludere selv, men jeg ville gjort følgende; 1. Bedt dem ta av bunnpanna, da får dem en vei inn undenfira med inspeksjonskamera. 2. Be dem ta av bunnpanna, og dyser; da kommer dem inn ovenfra med kamera, og undenfira. Dette kan gi er formening om det er gått hull i stempler på grunn av ventilene (som jeg tipper er grunnen til at man ikke for snudd motoren"). Be dem gå over sylinderne på begge sider. 3. Ta bilen hjem igjen og gjør dette selv Ingen uoverkommelig oppgave, og garantert billigere da slik feilsøking fort drar på seg en del tusen kr. i timebetaling. Da kan du sette bilen på verksted igjen om du ikke er komfortabel med å gjøre "operasjonen" selv når du finner feilene.. Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Ganske raskt å skru av deksler for å se om det er registereima/-feste som er røket, da er det bøyde ventiler etc som sagt ovenfor. Burde være noe av det første de sjekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idar Lillebo Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Bytt verksted;-) Når verksted sier at de ikke får dreiet motor, er alt i 7 steiner eller går den rundt men stopper etter litt av en omdreining? Virker jo som verksted har sett på register, (ergo jobbet seg noe inn).. bør være 2+2=4 da å ta av reim for å dreie på veiv og kammer - hva sitter fast...;-) De har jo tatt av bunnpanna, om de tar av / har tatt av «mellomstykket» mellom sump og blokk kan de skru ut en god del av rammelager for å sjekke om de sitter... Men, uansett burde de angripe dette fra register for å luke ut hva som ikke sitter... Konkludere med at motor og girkasse er skrap bassert på hva du gjengir her blir tull;-) meget meget tvilsomt at begge har havarert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klamoen Skrevet 21. august 2018 Forfatter Del Skrevet 21. august 2018 ja har konkludert med at jeg skal ta bilen med hjem å prøve å gjøre noe selv, registret og at dette var fint, alle reimer var på plass , strammere var fine, registret er bare 4 år gammelt. har satt mine tvil til verkstedet. tusen takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Phantom Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Noe fremgang i elendigheten ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Hvordan går feilsøkingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torke Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 På 8.8.2018 den 16.58, klamoen skrev: Dem sier reima er stram på sjoførsiden og slakk på passasjer siden. Hvis alt er som det skal være i registeret, så skal ikke reima være slakk på hverken høyre eller venstre side. Sjekket de ordentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.