Gå til innhold

P38 DSE med manglende kraft


christianvig

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en bekjent som har en P38 DSE hvor kraften i motoren er veldig begrenset. Symptomene er at selv ved full pådrag så sliter bilen i bakker og ved akselerasjon. Til tider kubber motoren når den settes i gir, men ikke alltid. Den har også til tider noe rufsete gange. Jeg tenker derfor at det er begrenset med diesel som kommer, alternativt turboen som synger på siste verset. 

 

Noen som har tanker å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, arez skrev:

Kan dessverre være dieselpumpen også. Disse BMW motorene liker ikke moderne tørr diesel.

 

Derfor sender jeg et par sprut med 2-taktsolje fra oljekanna i ny og ne i dieseltanken.

Endret av Velocette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Velocette skrev:

 

Derfor sender jeg et par sprut med 2-taktsolje fra oljekanna i ny og ne i dieseltanken.

 

Et par dråper, eller en desiliter eller to?

Det viste seg at det var turboslangen som var løs, virket som den skulle etter at denne ble festet.

 

Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, christianvig skrev:

 

Et par dråper, eller en desiliter eller to?

Noe midt imellom.

Det skal vel ikke mye til for at det smører dieselpumpen noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt att det var en enkel feil.

 

Apropå det med moderne dieseln sin egenskaper så er det også årsaken att det har blitt så mange pumper som begynt å få lekkasje etter noen år. 

 

Jeg har en tilsats jeg blev overbevist ved EU kontrolløren att prøve da jeg hadde litt for mye sotpartikler i eksosen. 

Jeg blev anbefalt å kjøre med dette noen fyllinger og kjøre bilen hardt og sen gjøre etterkontroll.

 

Noen måneder seinare ved etterkontroll:

Samme kontrollør utførte ikke partikkelkontroll en gang. :huh:

 

Vanskelig å si om det hjalp med eksosen men den smører pumpa i hvert fall så jeg putter i en liten mengde innimellom i tanken før fylling så den blir brukt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...